torsdag 9 juni 2011

Olyckligt ovetande

Jag önskar att jag hade vetat att det kan ta flera dagar för mjölken att rinna till. Och att de flesta barn har tillräckligt med reserver för att klara av att vänta på den. Hade jag vetat det så hade jag kunnat säga tack, men nej tack när personalen på BB plockade fram ersättningen. Att valet att helamma så lättvindigt togs ifrån mig på grund av min okunskap är något jag sörjer än idag.

Gå in och lämna en kommentar hos Sagogrynet om vad du önskar att du hade vetat om amning innan du fick barn.

5 kommentarer:

  1. Precis så känner jag med. :( Dumma jag och dumma BB.

    SvaraRadera
  2. Meh, kunde inte BB-personalen ha berättat det för dig?

    Jag har varit så feg fram tills igår och knappt vågat åka spårvagn eller gå och handla med Elly, så jag kände att det var dags för något drastiskt.

    SvaraRadera
  3. audhumble: Jag funderar på om det är av uppgivenhet/lättja de bara slänger fram den där ersättningen istället för att hjälpa mammor att lära sig amma och tänker att "mammorna är ju ändå här så kort tid numera, lilla jag kan inget göra, det löser väl sig när de kommer hem, BVC ser nog till att de får det att funka" eller om de faktiskt har uppsåt att sabba ens amning.

    Fifi: Nej, de hade ju fullt upp med att distribuera ersättning.

    SvaraRadera
  4. (Jag ser att man kan ana en viss bitterhet gentemot BB från min sida, och det stämmer. Jag är så jävla besviken på hela vistelsen, bemötandet, omyndigförklaradet. Jag ser snarare "hoten" om att börja skicka hem mammor efter sex timmar som ett löfte. Då har de inte så lång tid på sig att sabba anknytningen för nyblivna föräldrar och deras barn.)

    SvaraRadera
  5. Jag var också besviken på BB trots att jag var på ett amningsvänligt BB som faktiskt lärde ut amning och aldrig sa ett ord om ersättning. Däremot kände jag mig ensam och övergiven under hela tiden där. Med nästa barn åker jag hem så fort jag orkar sätta mig i bilen.

    SvaraRadera