onsdag 15 juni 2011

Husmorssemester/punk in drublic

Har alla resebolag någon slags universell hemlig svart lista? Kan mina mail (del 1 och del 2) angående Västtrafiks kombinerade toalett/amningsrum i så fall vara förklaringen till varför SJ klarar att dra pengar från mitt konto men inte att maila/sms:a vare sig bekräftelse eller beställningsnummer? Dem har jag för övrigt inte heller fått svar från på länge. Kanske det vore på sin plats att ligga på lite...

Nåväl. Om det skulle råka dyka upp några tågbiljetter här så åker jag helt solo kvist till Malmö och ser NOFX 22 augusti. Tjoho tjoho tjoho!

Senast jag såg dem var på nittonhundratalet i Christiania. Eventuellt kan jag också ha träffat dem. Och vi kan ha rökt jazztobak ihop. Jag kan också ha fått klä av mig alla kläder i tullen på vägen hem. Det kan ha känts som att det helt klart var värt det. Bildbevisen? De är spårlöst borta. *gräm*

7 kommentarer:

  1. Sist jag sag NOFX var i Vegas forra aret - da spelade de inte sa manga latar, utan drog mest en massa skamt istallet. Din erfarenhet kan eventuellt vara ungefar hundra ganger mer spannande.

    SvaraRadera
  2. Är det SMS-biljett du beställt så får du den inom 24 timmar som tåget avgår, so no svett!

    Kul med spelning, tråkigt att du inte fick med dig en vän i brott!

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken husmorssemester!
    Jag tror jag såg NOFX på Hultsfred, men minnena är lite dimmiga.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har ju också kastat ett getöga på dem när de spelade på Hultsfred... Det hade jag helt glömt av! Dock inte min kopp av te...

    SvaraRadera
  5. Samma sak här. Bokade tåg igårkväll å har fortfarande ingen bekräftelse eller kvitto i mailboxen. Kopian av beställningen som jag skickade till solrosen kom dock fram så där har vi i alla fall uppgifterna. Själv väntar jag fortfarande på svart på min senaste reklamation av Västtrafik-SJ.

    SvaraRadera
  6. CINDERALLEY: Ja, i "Jag mötte Lassie"-väg kan den nog bli svår att toppa :) Så jävla grymt egentligen att bara springa på dem sådär, och sen att de var helt jordnära och laidback och inte på något sätt verkade tycka att det var konstigt att hänga runt med ett par svenska kids en stund.

    mikkan: Nej, det är vanliga fysiska biljetter jag beställt, men man brukar alltid få en bekräftelse på beställningen via mail typ en sekund efter att man beställt. Ännu har jag inte fått någon.

    Det hade snarare varit konstigt OM jag hade fått med mig någon eftersom jag inte ens brytt mig om att försöka :)

    lisakristin: Dimmiga minnen från Hultsfred? Låter väldigt oansvarigt.

    motvalls: Nu känns det genast lite tryggare. Säkert bara falsk trygghet, men ändå. Men jag har inte fått någon form av kvitto alls. Jag har skrivit upp tider och så, men jag kom aldrig till sidan med bekräftelse så jag har inga siffror att hänvisa till. Fan också.

    SvaraRadera
  7. 1. Vi träffade och snackade med Fat Mike och El Hefe. Jag har analoga bildbevis kvar om du vill se.

    2. Vi rökte pro-jointen med röd cap, korrekt. Resten av dagen och natten var min kropp gjord av bacon och jag kunde lukta hur ljud smakar.

    3. De tog in oss i olika förhörsrum där vi var helt nakna. Jag nojjade extremt över detta då - vad jag minns - du hade fått för dig att köpa souvenirer till en kompis.

    Inte konstigt att de tog in oss dock när vi var de enda två över med båten, vi STINKER gräs och NOFX-fylla samt försöker act natural, act natural!

    Vad jag minns var faktiskt själva giget bra också.

    Vi ses kanske i Malmö.

    SvaraRadera