söndag 12 juni 2011

Har man inte redan sömnproblem så kan man trösta sig med att det aldrig är för sent att skaffa sig det

Ok, om jag går och lägger mig nu så får jag sova sju timmar. Sju timmar är inte fy skam, jag skulle till och med kunna sträcka mig så långt som till att påstå att sju timmar sömn är fullt tillräckligt för mig. Men. Det är mindre än åtta timmar och åtta är det magiska antalet timmar som någon vid något tillfälle hävdad att man ska ha på ett dygn. Följdaktligen sitter jag uppe ett par tre timmar till eftersom det ändå redan är "kört". Logiken? Icke-existerande.

4 kommentarer:

  1. Haha, det känner jag igen. Lika korkat är att tänka "det är ju helg" dvs jag kan gå och lägga mig jättesent och inte låtsas om att jag numera har barn som betyder att sovmorgon är långt ifrån givet.

    SvaraRadera
  2. Haha, fast på helgen måste man åtminstone inte ha tålamod med kläder och tandborstning under tidspress.

    SvaraRadera
  3. +1 på icke-existerande logik [kan även benämnas emotionell logik och appliceras på geografiska avstånd, känns en sträcka längre än en annan så är det för att den är det, oavsett faktiskt avstånd]

    SvaraRadera
  4. rookiemom: Haha, ja, jag går nästan alltid en omväg från affären, trots att den snabbare och närmare vägen också är trevligare. Vad är det frågan om?

    SvaraRadera