onsdag 1 juni 2011

Re: symbolfråga

Hej!

Tack för att du hörde av dig till Västtrafik.
Det är troligen en toalett med skötbord och amningsstol som är handikappanpassad.

Med vänlig hälsning
Martina
Västtrafik Kundservice

--------------------------------------------------------------------

Hej Martina,

tack för ditt svar, som dock gör mig ännu mer förbryllad. Jag förstår inte kopplingen mellan nappflaska och blöjbyte.

Den där amningsstolen, hur ser den ut och hur fungerar den? Jag har själv ammat i tre år utan att någonsin råka på en sådan. Har de ett högt andrahandsvärde? Jag undrar eftersom jag inte såg någon annan stol än toalettstolen när jag var där inne. Kanske någon har stulit den?

Jag blir också nyfiken på hur det kommer sig att amningsstolen var placerad just på toaletten. Mitt barn kan ibland vilja bli ammat i upp till en halvtimme, blir inte medresenärerna irriterade om man uppehåller toaletten så länge?

Sen tänker jag också att en del barn kanske tycker att det känns underligt att äta inne på toaletten. Är det i så fall ok att sitta på ett vanligt säte ute i salongen och mata sitt barn?

Trevlig helg
Jonna

12 kommentarer:

  1. Apropå ingenting, om det nu var en amningsstol inne på toaletten... vore det inte bättre att skylta med ett bröst istället för en nappflaska?

    SvaraRadera
  2. Martina: Man kan ju tycka det :)

    SvaraRadera
  3. Kanske var det en sån här stol någon knyckte:

    http://cillanw.wordpress.com/2010/09/01/362/img_3815/

    SvaraRadera
  4. Haha, nog för att handikapptoaletter är lite mindre snålt tilltagna än "vanliga", men den där fåtöljen hade troligtvis inte fått plats.

    SvaraRadera
  5. Ingen människa vill väl vara på en offentlig toalett längre än absolut nödvändigt? Varför ska barn behöva ÄTA där inne? Allvarligt, är det det bästa de kan komma upp med?

    SvaraRadera
  6. Eh, så man ska alltså gömma sig inne på en offentlig toalett medan man ger sitt barn mat? Trevlig miljö...

    SvaraRadera
  7. Men fy helvete. Jag föreslår att de sätter upp skyltar med följande livsmedel också: hamburgare, äggsmörgås, lök. Om nån skulle ha med sig dem i matsäcken vill jag att de äter på toa för det luktar så illa. Ska en äta på dass, ska alla äta på dass. Ok?

    SvaraRadera
  8. Jag som åker färja alltsomoftast vill knappt kissa på toan på vår färja och jag skulle då aldrig i helvete komma på tanken att amma därinne.

    Idiotsvar!

    SvaraRadera
  9. Fast det var väl flaskmata man skulle göra därinne? *kliar sig i huvudet*

    Min svärmor har förresten en tvättmaskin där ett av programmen symboliseras av en napp och ett tillval av en bebis. Jag tolkar det som att maskinen (lite nischat, kan tyckas) har ett program för rengöring av nappar och ett tillval man väljer när man ska tvätta sin bebis.

    SvaraRadera
  10. Sofia: Det är ju inte ovanligt att folk tycker att man ska amma på toaletten, men Västtrafik är ju ett stort företag och borde vara mer måna om hur de ser ut utåt. Jag hoppas att de kommer på något bättre.

    Fifi: Mm. Jätte.

    motvalls: Haha, det kan bli trångt där inne, men jag håller med.

    Icka: Den här färjan gick ungefär en halvtimme i vardera riktning i ganska ordentlig sjö och eftersom män tydligen inte under några omständigheter kan sitta ner så såg det ut därefter. Så nej, du hade inte velat amma där inne.

    Andrea: Ja, visst är det förvirrande?!

    SvaraRadera
  11. Vilket konstigt svar du fick. Känns som om de inte riktigt har läst ditt mail. Bra att du skrev tillbaka, och jag ser fram emot att läsa fortsättningen!

    SvaraRadera
  12. Jag också! Om de nu svarar.

    SvaraRadera