torsdag 16 juni 2011

Geeks/freaks

Nu minns jag varför jag nogsamt undvikit alla former av föreningsliv under så många år. För att jag hatar (ok, hatar är ett starkt ord) ogillar andra människor så jävla mycket, särskilt när de inte fattar att de har fel och att jag har rätt. Jag är helt enkelt ingen lagspelare.

Tyvärr sitter jag i styrelser till höger och vänster och känner mig därför tvingad att föregå med gott exempel och alltså totalt jävla bakbunden vad gäller att uttala mig kritiskt. Men bjud mig gärna på en öl på lokal någon dag så ska jag spy galla så det står härliga till.

9 kommentarer:

  1. Hahahaha vad underbart! :) Jag skriver under på det där "ogillar andra människor" vilken dag som helst. Umgänge i grupp är inte min grej. Inte heller att höra andra människors DÅLIGA och FELAKTIGA åsikter :)

    Puss på dig! Jag bjur på ölen så kanske vi börjar slåss! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är nog ingen föreningsmänniska (hurdan en sådan nu är), vilket känns rätt bra.

    SvaraRadera
  3. Fröken Märkvärdig: Jag kommer över på en gång! Nämn inte behovsprövning av barnbidraget bara så ska vi nog komma överens :)

    Fifi: Inte jag heller. Så vad grejen är med att jag ska hålla på och engagera mig överallt är oklart.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Usch, männskor är så jävla dumma. I alla fall i föreningssammanhang, och det verkar gälla i ALLA föreningar.

    SvaraRadera
  6. Haha, är det så? Jag har verkligen försökt att inte börja hata folk, men de gör det inte lätt för mig :)

    SvaraRadera
  7. Jag undrar var alla idioter kommer ifrån, för mina vänner är ju vettiga, smarta, hänsynsfulla människor. Borde inte det vara normaltillståndet?

    Jag var lite frestad att gå med i styrelsen för vår bostadsrättsförening, men efter att ha genomlidit årsmötet och nästan fått hjärnblödning av det ofattbara slöseriet med tid pga alla puckon som ville diskutera oväsentligheter in absurdum omvärderade jag den idén.

    Nu planerar jag istället att vara med i någon slags föräldraförening när Björn börjar på dagis...

    SvaraRadera
  8. Ja alltså det här föreningsvansinnet vi har i landet...kommer förstås ur nåt bra å Gud ska veta att jag varit med i massor i mina dar: ungdomsorkester, studentföreningar, brf-styrelse osv osv. Men nu är jag anti. Inte ens med i facket. Sympatimedlem i SNF, Amnesty å några mer som jag ger pengar till så att de ska jobba med viktiga frågor jag inte orkar engagera mig i.

    Värst: att kvinna måste vara med i ett politiskt parti för att bli nämndeman. Att det ens finns nåt som nämndemän är vansinne.

    SvaraRadera
  9. Lisa: Kanske de som inte lyckas skaffa några vänner går med i en förening istället? :)

    motvalls: Ja, det är ju helt absurt. Vad vill de uppnå med det? Vilket parti är "bäst" att vara med i om man ska ha något att säga till om som nämndeman?

    SvaraRadera