lördag 6 augusti 2011

B

Black and WTF
A photoblog of strange black & white photos.


Hälsningar från en tid då politisk korrekthet var ett okänt begrepp.

Bloggfrossa & mannen som blev trött
Pessimistisk realist på 34 sura år. Jag gillar verkligheten trots alla dess brister. Gillar att älska den, gillar att hata den. Bloggfrossa är min ventil som ger min hjärna goda nätters sömn och ett hjärta som kan slappna av. Lite av en mikroskoptitt på näven man allt för ofta knyter i fickan.


I begynnelsen fanns inga bloggar. Sen var det en tid då bloggar existerade och jag var lyckligt ovetande om det. Men så en dag skickade min gamla vapendragare K ett smickrande meddelande på ICQ, som löd något i stil med "Kolla in den här sidan. Det är en kille härifrån stan som skriver typ som du.". Bloggfrossa var alltså inkörsporten. Skål för det!

Bulan & Jag
Om ett liv som ensam mamma med pappan på distans.


"Annorlunda" familjekonstellationer har alltid fascinerat mig. Kanske var det från början ett sätt att bearbeta att medan "alla andra" i min närhet levde i kärnfamiljer hade jag en ensamstående mamma som knappt var torr bakom öronen och en pappa som satt i fängelse, eller så kommer sig intresset av något helt annat. Hur som helst kvarstår det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar