söndag 7 augusti 2011

C-D

Dads are the Original Hipsters
Sorry hipsters, your dad was the original hipster and he was killing it back in the day.


Antingen så slår även den här bloggen an på en sträng som jag borde gå i psykoanalys för att tysta, eller så är den bara jäkligt fyndig. I vilket fall som helst så vet ju alla att gamla fotoalbum är bland det mest spännande man kan hitta.

Den Bruna Maten
Två samlingar receptkort från 70-talet, en grupp orädda matlagningsamatörer och alla möjliga nyanser av brunt.


På jobbet blir både barn och personal eld och lågor när vi lagar 70-talskassler. Hur de hade responderat på färserat vitkålshuvud eller grillad paprika under ananaslock väljer jag dock att inte ta reda på. Allt var inte bättre förr.

Diagnos: jävligt förbannad
Sakliga (oftast) inlägg om patriarkatet från djävulskvinnorna et al.


Bitterhet är en dygd. Ok, i ärlighetens namn kanske det inte är bittert särskilt ofta ens, men jag anar en bitsk underton som jag uppskattar. Och så kan jag ju inte få nog av att läsa om andras ungar och föräldraskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar