lördag 13 augusti 2011

K

Katastrofala omslag
Herr Dryck samlar maniskt på vinylskivor med fula omslag. Se, läs och lid!


Ok, konceptet (jag fick sudda ut det ordet fem (5) gånger innan fingrarna slutade slinta, hur svårt kan det vara egentligen?) "samla på fula skivomslag" känns kanske inte som en helt ny idé. Dock behärskar herr Dryck den svåra konsten att häckla med stil, vilket genast gör det hela intressantare.

Ketchupmamman
Jag är en seriös mamma som hatar teve, ger barnen blomkål till frukost och lägger ner stor energi på att mörka det faktum att människor har snoppar och snippor. Bli min vän nu.


Vad som inte behövs är fler mammabloggar om sömntränade barn, väggord av typen Carpe Diem och senaste Odd Molly-koftan.

kim jong-il looking at things
the dear leader likes to look at things.


Här har vi däremot ett nytt fräscht tänk. Temat "diktator som glor på saker" känns inte som något jag sett så många gånger förut.

Kära vardag
Här redovisas små observationer av min vardag. Ofta handlar de om mig själv, min Kiddo och annat som är sött, som Bambi och andra små djur. Ibland handlar de om tråkiga saker och ganska ofta tar mitt TV-serieberoende över.


Har jag nämnt att jag lätt fastnar i bloggar av och med nyblivna morsor? Fifi bjuder på mycket bilder, men ändå text med substans. Och är det inte ett länkprojekt jag anar?

4 kommentarer:

  1. Upptäckte din lista nu, och vad mycket bra bloggar! Jag som skulle dra ner på bloggläsandet...det blir nog inte så.

    SvaraRadera