torsdag 11 augusti 2011

Smeagol

Efter att ha lackat ur på något som pappan sa/gjorde – jag minns inte vad, på den nivån är det – och att ungen bara är intresserad av att "titta på Barnadalen" och "spela på iPetten" (disclaimer: hon sover nu och vi var inte på något vis ovänner när hon gick och la sig) har jag dragit mig tillbaka till västra flygeln sovrummet där jag sittligger i en sjukt oergonomisk ställning och hetsläser bloggar. Som enda sällskap har jag en kattskalle som far runt efter något slags nattfly.

Jag orkar inte gå och duscha och jag håller på att jobba upp en go huvudvärk till följd av mörkerrelaterad kisning. Han verkar inte förstå vinken heller, han har åtminstone inte visat att han fattat genom att erbjuda mig godis, vin och/eller te, trots att jag försmäktat här inne i säkert två timmar. Dålig stil, precis som mina högstadie-/gymnasielärare som inte fattade vinken när jag straffade dem genom att skolka från deras lektioner för att de var så dumma i huvudet.

Stackars stackars mig.

2 kommentarer:

  1. Så jävla dålig stil!

    Jag hade bara en lärare som fattade det där. Han bjöd på chokladboll varje gång jag behagade dyka upp på hans lektioner.

    Hämta demonstrativt en flarra vin själv. Smäll ordentligt med dörrarna också. Eller lagom ordentligt, så barnet inte vaknar. Det borde funka. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, stackars lärare. Vi hade en grå mus till fysiklärare i gymnasiet. Nyutbildad, 23 år, blyg och mån om att bli omtyckt. Gissa om vi körde över henne. Och gissa om jag har IG i fysik.

    SvaraRadera