måndag 8 augusti 2011

E

Egoistiska Egon
Snart trettio inklusive kris. Jobbar med onlinekommunikation och marknadsföring men här handlar det mest om mig, mig och så lite till om mig. Försöker emellanåt att bli bättre på att fotografera, så det blir en hel del bilder på allt utom mig. Nästan. Hej!


När i hundan ska jag köpa en klänning på loppis, utan att prova den först, komma hem och konstatera att den sitter som en smäck? Eller upptäcka att veckan har två lördagar? Eller gå på poolparty? Hör du det Gud, när är det min tur?

ekoblid
hej jag heter oliver och här har kommit att hamna massa bilder på min dotter, men ibland andra saker också. 


En hel bildblogg med bilder nästan bara på min unge. Fantastiskt.

En annan du
Barn tillhör ingen annan art. De är människor, precis som du och jag. De har samma känslor och samma grundläggande behov. Det kan låta självklart, men jag tycker mig se många vuxna som glömmer bort det i jakten på ”verktyg och metoder som fungerar på barnen”.


Har jag nämnt att jag är svag för föräldralitteratur? Petra Krantz Lindgrens blogg är ett stycke bra sådan. Särskilt om man inte är så noga med att ens barn ska bli lydiga, väluppfostrade och vattenkammade.

Ett hem utan böcker
I denna blogg skriver jag om böcker - vad jag läser, vad jag tycker och lite annat smått och gott som rör böcker.


Jag har en kusin som är bibliotekarie. Det är kanske inte enbart, men till stor del, hennes fel att min önskelista, förutom en glassmaskin och en symaskin, består av ungefär en triljon böcker.

3 kommentarer:

  1. Men åh! Haha. Vad fancy allt lät när du la upp det sådär. Haha. TACK iaf, och kom och jag önskar dig en extra lördag samt en klänning somtack.

    SvaraRadera
  2. egon: Du menar att det fancyiga bara är en illusion? Det vägrar jag tro på.

    Martina: Du är förlåten. Jag har fått tillbaka min inre läsro lite på sistone, så kanske kanske hinner jag ikapp någon gång.

    SvaraRadera