tisdag 16 augusti 2011

N-O

o.dyl
resajkeling ze internets


Gåta: Vem är det som bloggar och bloggar utan att blogga?
Svar: Han som bara rebloggar andras spetsfundigheter.

Olicka
Här i vår blogg skriver vi om vårt liv, vad vi gör, hur det såg ut och vilka vi träffar.
Vi gillar att få kommentarer.


Ulrika är inte bara mamma, hon är fotograf också.

Om jag var din hemmafru
När jag började skriva bloggen Om jag var din hemmafru var jag en rätt otillfredställd copywriter på föräldraledighet. Mindre än ett år senare upptäckte jag att jag tyckte det var mycket härligare och mer givande för mig att dra vitsar och laga mat i bloggform än att jobba på reklambyrå. Ytterligare några månader senare sa jag upp mig och började kalla mig matskribent.


Eftersom Lotta bestämt sig för att sluta när hon är på topp, för att starta upp ett säkert ännu trevligare projekt, så får ni helt enkelt börja från slutet och sluka allt baklänges.

One-way communication
Jag pluggar. Och har fött ett barn. Och bor i Danmark. Och extrajobbar som sexualinformatör.


Ok, och varför är inte jag smart och påläst på könsmaktsfrågor och sexgrejer? Måste man alltså jobba aktivt på att bli det eller kommer det bara till en en dag?
Ps. Den här tuffa kvinnan (och den här) ska jag bloggdejta på måndag. Yay!

3 kommentarer:

  1. Många trevliga blogglänkar hos dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hittat något nytt du gillar!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera