onsdag 7 september 2011

Great minds think alike

Alltså, det här med att tvångsmässigt fälla en putslustig kommentar angående andras arbete. Sluta med det. Det är alltid någon annan som har sagt det förut. Alltid.

– Jasså, här står du och vattnar potatisen.
Nej, det göra jag inte. Jag sköljer bort skalrester och annat crap innan jag kokar den. Det blir godare då. Jag skulle kunna strunta i det eller göra det för hand, en och en, vid diskbänken, som man gör hemma, men det skulle ta ungefär hundra år och nu råkar jag* ha kommit på att det smidigaste sättet är att alla potatisar på en gång, lägga dem i en hålkantin och spola dem rena med högtryck. Fast det säger jag såklart inte, för det är ju inte det svaret du vill ha, så jag ba:
– Ja, haha, precis.

*eller Per "mannen som bara får 'spela' psykopat" Morberg.

Ps. Om jag hade fått en krona för varje gång en man som är alldeles för gammal för att ragga på tonåringar lutade sig fram över disken och frågade om jag hade nå gôtt mos, när jag var 17 år och jobbade sena kvällar i en korvmoj så hade jag inte behövt ha ett jobb idag.

3 kommentarer:

  1. Min pappa kör alltid sådana "skämt" till folk i kassan och dylikt. Min man drog en dum en, en gång också. Vi hade skänkt bort halva vårt hem till Myrorna (man riktigt såg glansen i ögonen på gubbarna som hämtade grejerna) och när vi skulle vinka av dem i hissen säger maken: "hur blir det med vinsten nu då? Vi får 20 % va?"
    Gubbarna bara stirrade. "Eeeh, nae alltså ..." så fick jag förklara att maken bara försökte vara rolig. ;)

    SvaraRadera
  2. Kräks på sådant.
    Två kommentarer att uppskatta som städerska:
    - När du är klar där kan du komma hem till mig och fortsätta.
    Och så den som kom vid jul:
    - Jahadu, nu ska staken upp i fönstret igen hohohohahahahööööhööhööhö!!

    Varje gång log jag. Men inombords bara d i e m o t h e r f u c k e r s.

    bulan&jag

    SvaraRadera
  3. audhumble: Jag är rädd att jag också håller på likadant. Men jag försöker undvika de minst raffinerade skämten. Eller så gör jag tvärtom och anspelar på att det här antagligen är något personen får höra dagarna i ända. Kanske ska jag bara låta bli att skämta...

    bulan&jag: Å, jag kan tänka mig att det också är en tacksam yrkesgrupp att skämta med/om.

    SvaraRadera