tisdag 13 september 2011

Ohämmat skryt

Här i staden där jag bor och verkar får föräldrar som har barn i förskola fylla i en diger brukarenkät med jämna mellanrum. Frågorna rör det mesta, från lokaler till bemötande, via pedagogisk handledning.

Nyligen kom årets resultat. På en skala från ett till tio fick vi 8,2 för maten. Åtta komma två, det är ju skitbra! Och som grädden på moset kunde vår rektor efter förmiddagens budgetmöte dessutom meddela att jag och min kollega håller budgeten bättre än mottagningsköken. Det ni!

You may now gå och korka upp champagnen.

12 kommentarer:

  1. Wow, bra jobbat! Dricker inte champagne, men jag ska ta ett glas mjölk till din ära.

    SvaraRadera
  2. Oj super, grattis!! Kan du inte lägga ut lite tips på vad ni lagar som går hem? mvh /matnörden

    på ebbes förskola serveras bulgur med brunsås och köttbullar. men jag tycker det är ganska charmigt måste jag säg.

    SvaraRadera
  3. Lisa: Jag hade ingen champagne hemma, så jag korkade upp en Ginger Beer istället.

    Salmiak: Done. Vi serverar ibland falafel med potatismos och lingon. Jag äter personligen hellre falafel i bröd med vitlökssås, men kidsen gillar köttbulleupplägget :)

    Anonym, LillaGrå och audhumble: Tack!

    SvaraRadera
  4. Gratulerar!
    /Sist på bollen.

    SvaraRadera
  5. Jag är inte förvånad.
    Du är ju bara bäst!

    I vår familj vet vi ju att ska man hem till er på mat så blir det underbart gott.
    Tre av Gus favoritmaträtter kommer ftån dig.

    Grattis. Det ät välförtjänt!

    SvaraRadera
  6. rookiemom: Tack!

    Icka: O, fantastiskt trevligt att läsa. Vilka tre rätter är det?

    SvaraRadera
  7. Grymt fint ju! Jag vill att du flyttar till Sthlm å börjar laga mat där cheetahn ska gå i förskola nästa höst. Seså, nu har du ett år på dig att flytta. OK?

    SvaraRadera
  8. Det kommer aldrig att hända eftersom jag fruktar och föraktar Stockholm, men om ni flyttar hit så kan ni ju skola in cheetahn på mitt jobb.

    SvaraRadera