tisdag 13 september 2011

Hurrikanen Katia

Tropisk cyklon låter ju onekligen spännande. Det är det också (jag vägrar erkänna att den blivit nedgraderad till ett vanligt dussinoväder). Till exempel kunde jag gå hela vägen från förskolan till hållplatsen, cirka tio minuters promenad, utan minsta ansträngning, lojt bakåtlutad mot vinden. De jag mötte såg däremot ut att ha det lite jobbigare.

Och så hade vi en snigel på sovrumsfönstret (vi bor två våningar upp) när vi vaknade. Kanske hade det inte alls med stormen att göra, kanske hade den bara blivit mångalen, men ändå. Jättespännande.

Ps. Jag sätter en femma på att när jag ska hem är det "kaos" och "force majeur" och "act of God" i kollektivtrafiken.

Ps2. Det verkar redan ha börjat. Det här går sjukt långsamt.

4 kommentarer:

  1. aha! Du läser den nu! (Äta djur alltså) Vill du sälja den till mig sen?

    SvaraRadera
  2. O, jag tror jag vill behålla den. Som en påminnelse.

    SvaraRadera
  3. Det var minsann ingen dussinstorm när jag skulle hämta på förskolan, det gick ju knappt att ta sig fram! Som tur var slapp jag i alla fall befatta mig med kollektivtrafiken igår.

    SvaraRadera
  4. Lisa: Det gick nästan helt smärtfritt att åka kollektivt igår. Kors i taket.

    SvaraRadera