torsdag 29 september 2011

Nytt rekord: nio dagar

4 kommentarer:

  1. Jag blir imponerad! Jag är verkligen en sådan som inte klarar av att äta gammalt. Men det går på ett ut, för då äter Anders upp det. Så jag behöver inte ha så dåligt samvete.

    Och så har vi börjat millimeterhandla, som jag kallar det, att jag skriver upp exakt hur mycket vi kommer att äta av allting. Och vips så slängs i princip ingen mat alls i detta hushåll längre!

    Nästa steg är att sluta använda plastpåsar.

    SvaraRadera
  2. mikkan: Nu blir jag upprörd. Bäst före är bara en vägledning for gods sake! Den är inte gammal.

    Just mjölkprodukter är förresten himla bra på det viset. De börjar smaka illa innan de blir hälsofarliga.

    Hemma har jag ganska bra koll på vad som kommer gå åt, men på jobbet är det ju över hundra pers som äter så det kan diffa på någon liter mjölk emellanåt, men som du ser så drar jag mitt strå till stacken så gott det går.

    Å, plastpåsar är ju så svårt att låta bli att köpa. Jag handlar oftast på väg hem från jobbet och om jag mot förmodan har kommit ihåg att lägg i en tygpåse i väskan så glömmer jag att lägga tillbaka den efter att jag packat upp varorna och så blir det plastpåse dagen efter.

    SvaraRadera
  3. Åh, berätta mer om att millimeterhandla! Jag försöker verkligen att inte slänga så mycket mat, men tyvärr med begränsad framgång.

    SvaraRadera
  4. För oss funkar det bättre (och blir billigare) att INTE storhandla eftersom det mest säljs stora förpackningar, som vi inte hinner äta upp, i de stora butikerna. Jag handlar det som behövs för dagen på väg hem från jobbet.

    Kanske tar jag och skriver något om att "millimeterhandla" någon dag framöver, om jag inte glömmer bort det. Jag är i en extra virrig fas för tillfället.

    SvaraRadera