söndag 11 september 2011

Hej hypokondri!

Tips: Bildgoogla svinkoppor. Det gjorde jag just och nu är jag ganska säker på att jag inte har det. Samtidigt som jag är helt säker på att jag har det. Ja, alltså, egentligen vet jag att den där vattniga grejen i vecket mellan högra handens lång- och ringfinger är ett myggbett som jag gått loss på, men man kan ju aldrig vara helt säker. Än så länge har jag åtminstone inte fått stora variga sår i ansiktet. Inte heller ser jag ut som Amy Winehouse, som av någon anledning dyker upp på flera av bilderna.

Förtutom det (svinkoppor alltså, inte Amy Winehouse-utseende) går också kusin vattkoppa både på mitt jobb och hemulens förskola. Eftersom jag var ensambarn ganska länge och föddes i en tid då barngrupperna var små så har jag inte haft någon form av koppor, så det ska bli spännande. Jag har hur som helst redan börjat skissa på planer för långledigheten. Kanske skriver jag en roman. Kanske hasar jag omkring insmord i potatismjöl och gråter blod. Den som lever får se.

En del av planen är att jag insjuknar i slutet av november och min avkomma i mitten på december och sen när vi är friska igen så är det jullov, vilket skulle innebära att vi får chansen att isolera oss i hemmet halva vinterkräksjukesäsongen. Perfekt!

6 kommentarer:

  1. När jag hade vattkoppor var jag typ 12, och låg i badkaret och skrek som någon med withdrawal i en film om drogmissbruk, men fick ju vara hemma från skolan så var lätt värt det. sen fick jag koola ärr i ansiktet som alla just antog var brännmärken från cigg när jag var typ 14 så fick lite hårdingstatus.

    SvaraRadera
  2. Haha, det gäller att planera sitt insjuknande!

    SvaraRadera
  3. Aha, då vet jag med att mina blåsor inte är svinkoppor, liknar inte Amy, men vattenkoppor har jag redan haft. Kanske trots allt är några mygg som tagit fel på nån månad och skrämmer småbarnsföräldrar...

    SvaraRadera
  4. Varken jag eller Sebbe har haft vattkopppr som små och ingen av oss fick det av Elsa, som fick det 22e december förra året..... Så man kan ha tur, i oturen. :)

    SvaraRadera
  5. Nixa: Skrek du av smärta eller för att det kliade?

    Fifi: Eller hur?!

    tristessa: Vi fikade i skogen häromdagen och då kröp det fram ett gäng mygg från ingenstans. Jag trodde att den säsongen var över, men tji fick jag.

    Lina: Jag ringer dig när jag insjuknat, så kan du utmana ödet ännu en gång och komma förbi och vårda mig.

    SvaraRadera
  6. jonna: det gjorde inte direkt ont, det kändes men det var en obeskrivlig klåda, värre än skabb och jag vet eftersom jag haft det med, HAHA! det gjorde ont efter att man kliat på det dock.. men att ligga i badet och tänka på skolan man slapp gjorde det hela ganska uthärdligt. att vara uppe och typ göra saker och ha kläder på sig var något jag inte klarade av, men å andra sidan så är ju mitt indiannamn Gnäller Som Vinden. tydligen slipper man också ärr om man har självbevarelsedrift att inte klia.

    SvaraRadera