måndag 26 september 2011

There is always room for one more scarf

7 kommentarer:

  1. Jag fick resultatet inte kulturtant alls, fick nästan lite skäll av testet :( Mycket besviken.

    SvaraRadera
  2. Jag fick också skäll. Och jag blev glad!

    Och den dagen jag är inne på Marimekko och köper mina kläder, ja då ska jag nog dö. Det är lite som den där alkoholisten som berättade att hon insåg att hon var alkoholist när hon plötsligt fann sig själv i en garderob halsandes kall glögg bara för att stå ut med släktmiddagen hon var värdinna för.

    Så ska jag se mitt första klädinköp på Marimekko. Men å andra sidan så samlar jag ju på deras skålar... Men då är man nog mer svensson, för det gör ju alla!

    SvaraRadera
  3. Fast de kanske har fina kläder på Marimekko, så jag får nog ta och svälja min spya igen.

    Men såg bara framför mig min svärmor och hennes polare med lugg, page och hennafärg, ackompanjerat med en attiralj eller två med de karaktäristiska marimekkoblommorna...

    SvaraRadera
  4. Mikkan, du är nog lite kulturtant ändå om du kan så mycket om marimekko ;) Jag har knappt hört talas om det, vet bara hur skålarna ser ut eftersom en kompis har en.

    SvaraRadera
  5. Lisa: ett sådant påhopp kommer göra mig sömnlös hela natten!! Men det kanske är så som en kulturtant sa till mig, när du pekar på någon/något som du hatar, då pekar tre fingrar tillbaka på dig själv...

    Behöver jag säga annat än att det är min svärmor som brukar upprepa detta och sedan berätta att det är ett citat av Kaj Pollack. Som jag också hatar! :D

    SvaraRadera
  6. Härligt att ni startat en beef här i kommentarsfältet. Sånt uppmuntras!

    Ps. Jag lite kulturtant. Behövde bara köpa en sjal till så skulle jag vara i hamn.

    SvaraRadera
  7. Mikkan: Jag skulle gärna vara mer kulturtant, men det verkar som om min nördiga sida är för stark :) Hoppas du fick sova lite i alla fall!

    SvaraRadera