torsdag 8 september 2011

Mot mörkare tider

Även om man fortfarande kan plocka jordgubbar och gå i t-shirt om eftermiddagarna så är det ett faktum att overallsäsongen närmar sig med stormsteg. Som den icke-förutseende själ jag är har jag dock inte ens börjat fundera på att införskaffa vintermundering till hemulen, till skillnad från dig som googlat dig hit med sökorden ta på overall.

Jag vet inte exakt vad du undrar över, men om den som ska ikläs overall är ett barn så är mitt svar följande: Det är skitjobbigt. Gäller det en bebis så är det jobbigt eftersom hen inte har någon styrsel i kroppen och gäller det ett större barn så är det jobbigt eftersom styrsel i kroppen medför att hen kan och kommer streta emot och/eller springa och gömma sig. Räkna med tio minuter, en kvart extra någonting varje morgon.

3 kommentarer:

  1. Med tanke på hur jobbigt det är att klä på sonen vanliga kläder, blir jag mycket trött när jag läser detta inlägg. Ser inte fram emot vintersäsongen!

    SvaraRadera
  2. sarasbetraktelser: Låt oss hoppas på den globala uppvärmningen!

    lillelivetochjag: Tack! Jag följer och uppskattar din blogg.

    SvaraRadera