måndag 4 april 2011

Bifångst

När jag gick från jobbet i eftermiddags kändes picknickmiddag som det nya svart. Så jag slank förbi stan på vägen hem för att tjacka en picknickfilt, ni vet en sån där med vattentät undersida, en sån som man önskar att man hade varit lycklig ägare till varje gång man suttit i en park och obemärkt fått fuktiga bralls.

Hur som helst, nu vet jag varför jag inte köpt en tidigare. De finns ju knappt att få tag på! Först i fjärde affären jag gick in i (femte om man räknar Polarn o Pyret) hade de en och den var anskrämlig. Vore det inte för att jag var desperat efter att få sitta i snålblåsten på baksidan och äta korv och potatissallad så hade jag aldrig gått med på att hosta upp 249 jävla spänn för den. Note to self: Köp en vettig symaskin, sy upp en kollektion snygga picknickfiltar och bli ekonomiskt oberoende.

Egentligen stannar det förresten inte ens vid den nätta summan utan snarare vid en femhundring med tanke på att jag hittade en massa andra saker jag bara var tvungen att köpa i de andra butikerna. En uppsättning krokar till hallen. En mugg. En brödkorg. En vattenkanna. Fan också. Jag som just läst om Alex köpstopp och tänkt hur svårt kan det vara egentligen?

7 kommentarer:

  1. Jag köpte min på Clas Ohlson.

    SvaraRadera
  2. Förra sommaren fick man en picknickfilt på köpet om man köpte jättemycket knäckebröd på Hemköp. Eftersom vi äter jättemycket knäckebröd gjorde jag det. Den är skitful och går inte att tvätta, men den duger tills vidare. Tack för tipset att sy själv, det hade jag faktiskt inte tänkt på!

    SvaraRadera
  3. ja, det är definitivt en fråga om säsong. på sommaren finns de överallt. imponerad över att du ens hittade en som var ful i april.

    SvaraRadera
  4. Anonym: Att jag inte tänkte på det!

    Lisa: Jag tänkte inte ens på om den jag köpte gick att tvätta, kanske blir jag bara glad den dag den blivit så sunkig att jag måste slänga den.

    lisa lightning: Men det finns ju för guds skull shorts och utemöbler i var och varannan affär, hör inte det till samma säsong som picknickfiltar?

    SvaraRadera
  5. nämen har ni vår?! jag erkänner, har inte kollat utbudet på länge. men minns att de där filtarna fanns överallt förra året.

    SvaraRadera
  6. Ah, de kanske är sååå förra årets mode att ingen längre saluför dem.

    SvaraRadera
  7. Köte min på Rusta för 69 spänn. Hur bra som helst! Kola där nästa gång!

    Fast det ligger ju som sagt inte i stan kom jag på...

    SvaraRadera