onsdag 27 april 2011

Ljusskygg odling är det nya svarta

Alla ni som inte var och lyssnade på Karin Janssons föreläsning om ekologisk småskalig stadsodling ikväll, vilket jag gissar är ungefär 100% av er som hänger här, ni missade verkligen något. Jag blev så inspirerad att jag direkt efteråt gick och kamikazesådde ett par rader cirkelbetor och vattnade alla bäddar.

Solen hade dessvärre gått ner, så jag såg i stort sett ingenting, men eventuellt hamnade iallafall några av fröna på lagom djup, kanske till och med i raka rader, och om jag har tur vattnade jag inte sönder någonting.

4 kommentarer:

  1. Jag har hört henne förut, flera gånger. Hon är fantastikst inpirerande! Synd att jag missade igår!

    SvaraRadera
  2. Kul att du känner till henne! Ja, visst är hon bra. Mitt nästa projekt är att göda min lott med stenmjöl och tång i stället för att köpa jord, som jag absolut håller med Karin om är helt bisarrt.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag såg att det skulle vara men prioriterade gödsel till odlingslotten :)
    Nanna

    SvaraRadera
  4. Det borde jag också göra.

    SvaraRadera