torsdag 7 april 2011

Bipolärt engagemang – antingen noll eller hundra

Ok, vad är grejen med att jag inte kan engagera mig på en lagom nivå? Jag ska ge er några exempel:

1. Jag har barn på förskola. Plötsligt har jag tagit på mig att representera förskolans alla föräldrar på föräldrarådet.
2. Jag har en odlingslott. Plötsligt sitter jag inte bara i styrelsen utan är också föreningens kontakt utåt.
3. Sen så är jag också medlem i en förening till. Och gissa vad! Plötsligt sitter jag i styrelsen för Västra Götalandsgruppen och har även tagit på mig att sammankalla till träffar.

Inte underligt att jag inte har tid att jobba heltid och att jag är helt apatisk så snart jag får chansen. Jag vågar helt enkelt inte skaffa fler intressen av rädsla för plötslig engagemangstourette. Hör jag mig själv utbrista det kan jag ansvara för! en gång till så vet jag inte vad jag gör.

5 kommentarer:

  1. Är det engagemangstourette det heter? Tack för att jag fått ett namn på mitt tillstånd, det känns genast mycket bättre :-D

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är något bipolärt eller tourettes. Kanske ett multihandikapp.

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara så att det finns somliga och bara somliga som tar sig an alla de där uppgifterna. Min vän är ordförande i vägföreningen men också i avloppsföreningen. Bajskungen, kallar vi honom.

    SvaraRadera
  4. V/Caroline: När det blir sådär tyst känns det som att alla sitter och tänker att jag är lättjan själv som inte tar mig an ansvarsområdet i fråga. De kan ju liksom inte veta att jag far runt överallt och lovar att engagera mig.

    SvaraRadera