måndag 11 april 2011

Varför ändra på ett vinnande kolonialmaktskoncept?

En fråga bara. Vad är grejen med att det bara är svarta män som jobbar som diskare på Le Pain Francais? Och med det menar jag inte att svarta män inte får jobba som diskare, det får de gärna göra för min del, det är bara det att jag inte en enda gång sett en ickesvart, ickemanlig person plocka disk där. Vore det inte festligt om de bytte arbetsuppgifter med de blonda snärtorna bakom disken en dag? Eller skulle kunderna vända i dörren då?

2 kommentarer:

  1. Jag har också funderat på just det. Är det en gimmic? I så fall förstår jag den inte riktigt. Hur är det meningen att jag ska reagera?

    SvaraRadera
  2. Det är alltså inte bara jag som fått för mig att det är så... (ungefär som när folk blir upprörda över att det "bara" är kvinnor som får uttala sig i media om andelen överstiger 30%) Ska vi ringa Janne Josefsson?

    SvaraRadera