måndag 30 maj 2011

Symbolfråga

Hej Västtrafik,

jag var på kurs på Sydkoster i helgen som var. Det var jättetrevligt på alla sätt och vis och både dit- och hemresan gick smidigt, men på färjan såg jag något som förbryllar mig. På dörren till den större av de två toaletterna satt tre symboler: en klassisk dam-/herrsymbol, en handikappsymbol och en nappflaska.

De två förstnämnda är jag bekant med sedan tidigare, men den tredje blir jag bara inte klok på, så nu skriver jag till er i hopp om att ni ska kunna bringa klarhet i frågan.

Vänligen
Jonna Dignelius

10 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på svaret.

    SvaraRadera
  2. Jag också! Har redan kollat mailen tre gånger.

    SvaraRadera
  3. Spännande! Det ska bli mycket intressant det här...

    SvaraRadera
  4. Den enda vettiga förklaring jag och sambon kan komma på är att det finns/brukar finnas nappflaskor därinne. Typ engångsnappflaskor i nån sån där behållare som det brukar finnas vita plastmuggar i. Och så kan man ta en sån och ta med om man har en get eller en bebis som man flaskuppföder men har glömt flaska till.

    SvaraRadera
  5. De är sånna riktiga amningsfascister så om man flaskmatar får man göra det på toa, men om man ammar är det bara att sätta igång vart man än är! Det är min teori.

    SvaraRadera
  6. Åh så bra att de bjuder på nappflaskor!

    Men det är klart, det kladdar å stänker ibland när man matar med flaska. För att inte tala om att det stör när man meckar med vatten, flaska osv. Kanske bäst att gå undan då. Amning däremot kan man ju göra offentligt utan att det märks lika mycket. Jag ammade åkande på en Västtrafikbuss så sent om i söndags!

    SvaraRadera
  7. Bra gjort!
    Jag ser med spänning fram emot svaret!

    SvaraRadera
  8. Jag väntar jag md. Mycket spännande.

    SvaraRadera
  9. Sofia: Tack för bästa peppen!

    LillaGrå: Haha, ja, spänning morsa-style.

    niskalainen: Väldigt generöst av dem att bjuda på nappflaskor sådär. Men det man förlorar på gungorna osv. Kanske är det därför det har blivit så dyrt att åka kollektivt?

    Lina: Mest troligt :)

    motvalls: Såklart, omtänksamt av dem att hänvisa flaskmatande föräldrar till ett utrymme med obegränsade mängder vatten och servetter.

    Fifi och Icka: Ja, ni som har bebisar får verkligen inte missa fortsättningen på det här!

    SvaraRadera