fredag 28 oktober 2011

Ergo FTW!

Nog för att det kan vara bra att öva sig på att gå lite längre sträckor när man är tre och ett halvt, men klockan sju halv åtta på morgonen, måndag till fredag, när man har jättekorta jättetrötta ben och många gånger en jättestressad mamma, kanske inte är den perfekta tiden för det. Så i morse plockade vi fram Ergon.

Varje gång jag använder den undrar jag varför jag inte gör det oftare, det är så jäkla smidigt att bära även lite större barn i sele! Jag bara knäpper fast den runt höften och sätter mig på sängkanten så klättrar hon själv upp och klamrar sig fast på min rygg, sen drar jag på mig axelremmarna och knäpper den över bröstet. And off we go!

Nu har vi bestämt att vi kör den här varianten tills vidare. Nöjd mamma, nöjd unge, ett minimum av stress. Trippel-win!

4 kommentarer:

  1. Yay! Jag har precis beställt en, längtar tills den kommer eftersom trikåsjalen är så omständlig + att den inte känns lika bra nu när Elly är större och rör sig mer.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar "vår" ergo, men ett problem är att den inte egentligen är vår utan bara ett lån som jag ständigt känner att jag snart måste ge tillbaka. Kanske borde införskaffa en egen...

    SvaraRadera
  3. Jag funtar på en sele men kan inte avgöra om Ergo eller Manduca är bäst. Några åsikter?

    SvaraRadera
  4. Fifi: Gött att du skaffar en redan när Elly är liten! Vi envisades med att bära Hrönn i en BabyBjörn (som vi fick i present när vi önskade oss en sjal) tills hon blev för stor att ha på magen.

    Jenny: Do it, jag räknar med att kunna använda vår i minst ett år till, så om man bär mycket är det helt klart värt pengarna (vi köpte vår på Tradera, helt ny, från ett amerikanskt företag för 600 spänn).

    E: Det kan jag inte svara på. Jag har inte testat Manduca, men både Ergo- och Manducaägare verkar vara nöjda med sina val tycker jag.

    SvaraRadera