lördag 22 oktober 2011

Psykosomatisk bakfylla

Vaknade för en stund sedan med lätt olustkänsla och huvudvärk. Fan vad tråkigt att vara bakfull på familjefaderns födelsedagskalas, hann jag tänka. I nästa sekund summerade jag dock gårdagens intag till tre (3) alkoholhaltiga öl och lika många alkoholfria. Under ett tidsspann på fem timmar. Till detta inmundigade jag dessutom en stadig raggmunksmiddag.

Troligare diagnos: sömnbrist, efter att ha gått och lagt mig på tok för sent två dagar i rad. Det var ju så här jag alltid mådde om morgnarna när ungen var mindre!

Note to self: spara den här känslan till nästa gång en gullig bebis finns med i sällskapet och jag börjar vackla i min övertygelse att ett barn är precis lagom.

3 kommentarer:

  1. Ja, fy för de där dagarna då jag vaknar bakfull och sedan kommer på att jag inte har druckit på över ett år...

    SvaraRadera
  2. Ho ho ho, vänta du till imorgon när Ellen ler och charmar....

    ;)

    SvaraRadera
  3. Fifi: Jag är alltså inte den enda som får den känslan när jag är riktigt trött.

    Icka: Håll henne på replängds avstånd.

    SvaraRadera