lördag 1 oktober 2011

When, oh when?

Mitt största bekymmer just nu är hur jag ska kunna få i mig en tvåhundragrams polkagrischokladkaka ikväll. Alltså, missförstå mig rätt, det är inte så att jag har en sådan som behöver ätas upp. Nej, problemet är att det inte verkar existera reko moffchoklad (med pepparmintsmak). Högoktanig hipsterchoklad i all ära, men man vill kanske inte alltid vara så jäkla fin i kanten.

Hur svårt kan det vara? Polkagrisar består ju av ungefär hundra procent socker och rättevismärkt sådant är det ju ingen konst att få tag i. Samma med kakao och mjölk och annat som brukar finnas i mjölkchoklad. Marabou? Cloetta? Fazer? Kom igen! Vem hinner först? Eller ska jag vara tvungen att börja tillverka den själv och konkurrera ut er från marknaden?

Ps. Skippa gärna sojalecitinet. Man måste inte ha soja i allt hela tiden. Men om ni propsar på det så är jag inte den som är den. Ge mig en fairtrade-kopia på Mariannekakan bara så lovar jag att låta godiset tysta mun sen.

Ps. (en gång till) Ok, det kanske inte finns rättvisemäkt mjölk eftersom det innebär livslångt slaveri för den stackars kon. Men ekologisk åtminstone. Seså.

1 kommentar:

  1. Det där ÄR ett problem! Visst uppskattar jag 72% choklad med tranbär men ibland har man heeelt andra behov.

    Säg till när du startat chokladkaketillverkningen så kan du skicka mig en offert på 50 kakor.

    SvaraRadera