måndag 10 oktober 2011

Mera kedjebrev


Plötsligt upptäcker jag att jag fått en award. Tack Björn! Precis vad mitt ego behövde. För att förtjäna den krävs följande: Länka tillbaka till den som gett mig utmärkelsen, svara på fem frågor samt skicka awarden vidare till fem bloggare som har färre än 100 läsare men förtjänar fler!

Varför började du blogga?
Redan innan jag kunde läsa fyllde jag hela ark med bokstäver, som jag ritade av ur någon ABC-bok, och tvingade min mamma att läsa högt. I lågstadiet skrev jag en pjäs som klassen sedan spelade upp för föräldrarna och som blev mycket uppskattad. (Paus för er att imponeras.) När jag gick i högstadiet och internet såg dagens ljus hade jag hittat hem. Jag skev och skrev och skrev. På gamla hederliga Lunarstorm hade jag en välbesökt dagbok och när allra bästa Kiffe hittade och tipsade mig om mikebikes blogg var det kört. Ibland tänker jag att om jag inte haft bloggen så hade jag skrivit en bok eller två för länge sedan. Om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt.

Vilka bloggar följer du?
Alldeles för många. I listan till höger finns några favoriter.

Vilka favoritfärger har du?
Den här frågan får jag ungefär hundra gånger i veckan av hemulen. Hon vägrar ha bruna kläder för det är tydligen fult och att vara fin och vacker när man går till förskolan är tydligen viktigt nu för tiden. I stället för att skjuta mig själv i huvudet varje gång ämnet kommer på tal brukar jag säga att jag tycker om alla färger och när hon sedan tvingar mig att utveckla mitt svar lite brukar det landa på att jag gärna har gröna, svarta och röda kläder. (Och hon ba: Rosa, rosa, rosa.) 

Vilka favoritfilmer har du?
Genom åren har jag upptäckt att jag inte gillar Bond-filmer och filmer som vunnit många priser. Däremot är jag förtjust i japansk skräck, dansk actionkomedi och drogromantik.

Vilket land drömmer du om att besöka?
Ju äldre och tråkigare jag blir desto nöjdare är jag med att stanna hemma. All inclusive skulle möjligtvis locka om det erbjöds här i lägenheten. Men om jag ska nämna något bortom Älvsborgsbron så skulle jag kunna tänka mig en road trip kust till kust genom USA, via Las Vegas, hästsemester på Island, att frossa i biff i Argentina, en tur med Hurtigruten och att lära mig mer om permakultur på Kuba.

Jag skickar vidare till audhumble, Icka, J, Jennie och motvalls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar