onsdag 5 oktober 2011

Hobbydoktorer, se hit!

Om ens ena geniknöl (ja, jag utgår från att det är det vetenskapliga och korrekta namnet) plötsligt, inom loppet av typ en halvtimme, blivit dubbelt så stor som den andra och gör rätt ont. Inte så att det känns som att jag ska dö precis i den här sekunden, men ändå så att jag besväras av det oavbrutet, betyder det då a) att jag kommer kamma hem ett Nobelpris, b) att jag har en elakartad hjärntumör, eller c) något helt annat? Vänligen utveckla ditt svar i kommentarsfältet.

11 kommentarer:

  1. Har du två geniknölar? Eller vad menar du med geniknöl? Vart sitter de?

    Och förresten, tack så mycket för din upptäckt av vad jag här kanske får förkorta till JD, då den kanske inte är hundra procent politiskt korrekt! Gladdes hela dagen och skulle SMS:a tillbaka, men då hade mobilen dött och jag kunde inte min pinkod i huvvet. Jag har till och med en pest eller kolera kring JD-syndromet uttänkt. Hahaha!

    SvaraRadera
  2. Träningsvärk? Hände mig sist våren 2001 då jag lyckades kamma hem ett svagt G på nationella provet i matte A.

    SvaraRadera
  3. Mikkan: tror man måste ha två knölar för att kunna gnugga dem. :P

    SvaraRadera
  4. Haha! Men vad är geniknölar då? Jag fattar inte!

    SvaraRadera
  5. Eller är det lillhjärnan och storhjärnan kanske...

    SvaraRadera
  6. Geniknöl? Det låter ju som huvudet men det har man ju oftast bara ett av.
    Annars är ju den där sjukvårdsupplysningen bra att ha ibland.

    SvaraRadera
  7. mikkan: Jag har lärt mig att geniknölarna är de två knölarna man har i bakhuvudet/nacken precis ovanför där ryggraden "tar slut".

    Jag kan inte vänta på att få ta ställning till din pest eller kolera.

    Linda: Kan inte påstå att jag ansträngt mig särskilt mycket på den fronten :)

    Tristessa: Förvisso, men när man inte ens vet vad kroppsdelen i fråga heter så känns det så tramsigt att ringa.

    SvaraRadera
  8. hmm, men jag har ju bara en, det var därför jag blev så förvånad... eller så är jag missbildad...

    SvaraRadera
  9. Jag tror den knölen du syftar på sitter längre upp än de jag menar. Känn efter en decimeter längre ner mot nacken och se vad du hittar där.

    SvaraRadera
  10. Hmm, jag hittar inga. Kan ju förklara en hel del! :D

    SvaraRadera
  11. Aha, det är därför jag alltid vinner över dig i Wordfeud.

    SvaraRadera