måndag 28 november 2011

Bila med Berit

Hemfärden från Ulricehamn var sannerligen ett kvinndomsprov. Mörker, regn, kastvindar och hela tiden uppmaningar på radio om att hålla sig hemma och absolut inte ge sig ut på vägarna. Långa sträckor var det omöjligt att köra snabbare än 60 km/h på motorvägen. Och som grädde på moset kastade sig en svartklädd man ut ur en butik och rätt ut framför bilen när jag körde genom Majorna och just hade börjat pusta ut.

När jag väl kom in genom dörren hemma och vågade känna efter var jag helt mör i kroppen av allt adrenalin.

8 kommentarer:

  1. Fy bubblan! Skönt att du lyckades bra m bedriften. Är du hjälpmamma nu? Gissar jag pga de virkade brösten. /PPD

    SvaraRadera
  2. Inte riktigt än. Jag ska komplettera och sen skicka in till en oberoende part som rättar.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt. Jag ska oxå bli det en dag, undrar när bara ;) men men allt har sin tid. Men eloge till dig som tagit itu med det och guld för alla som kommer komma i kontakt med dig. /PPD

    SvaraRadera
  4. Tack för dina uppmuntrande ord! Är du medlem i AH? Har vi träffats?

    SvaraRadera
  5. Ja, jag är med :) men vi har inte träffats - har inte kommit iväg på någon riksträff än, medlem i två år. Hoppas dock kunna delta nästa år i Ystad. (Om vi någonsin träffas kommer jag dock känna mig som en stalker :p eller bli lite starstrack helt enkelt hehe) /PPD

    SvaraRadera
  6. Jag planerar absolut att åka till Ystad. Lars H Gustafsson kommer ju!

    SvaraRadera
  7. Haha, du får mig att framstå som någon slags storbloggare med de orden :)

    SvaraRadera
  8. Härligt ju! Storbloggare eller inte, för mig som läser hänger det ju inte på hur många andra som läser - utan att just jag hade turen att hitta just din blogg! L H Gustafsson äger jag faktiskt inte en enda bok av, aldrig blivit av, varit så nära flera gånger. Men får bli ändring på det innan det är dags där nere i Skåne. Ha det fint nu i helgen! /PPD

    SvaraRadera