söndag 6 november 2011

Why are you having this conversation?

Far och son har nu i runda slängar lagt en halvtimme på att diskutera internetuppkopplingar. Den ena talar i våglängd, den andra i megabit. Båda gör sitt bästa för att vara så nedlåtande som möjligt mot den andre och skam den som ger sig. Tänk partiledardebatt. "Så kan man ju inte räkna, du vet inte vad du pratar om!" "Nej, du vet inte vad du pratar om!" "Nej, du vet inte vad du pratar om!" och så vidare. Under tiden håller jag på att jobba upp en go huvudvärksrelaterad halvsidesförlamning. Oh the joy of familjesammankomster.

3 kommentarer:

  1. *asg* Vi var hos ena svågern igår och efter middagen lyssnade jag på när han och andra svågern pratade datanördiska med varandra medan svärmor visade mig hur man stickar strumpor. Jag förstod inte ett ord, men de lät i alla fall ganska överens :)

    Som plåster på såren sa andra svågern när vi gick att deras dataprylar inte är hälften så komplicerade som det verkar vara att sticka!

    SvaraRadera
  2. Haha, det låter som när jag hörde mina småsyskon snacka om WoW. Jag ba: Vilket språk pratar ni? Jag fattar iiingenting.

    SvaraRadera
  3. Själv tycker jag att kopplingen mellan våglängd och digitala bitmönster känns lite studenttidsnostalgisk ... det var länge sedan jag läste transformteori. ;)

    SvaraRadera