onsdag 16 november 2011

Helt osökt

I Bullerbyn bor något av barnen i Mellangården. Och nyss när jag sökte efter numret till en vän jag inte umgåtts med på alldeles för länge upptäckte jag att hon har en namne på Mellangårdsvägen i någon slumpmässig svensk stad. What's up with that? För att inte tala om när man får avslag på en ansökan. Ba: "Inte nog med att vi inte tänker ge dig några pengar, vi häller dessutom ut blod och trasiga slemhinnor över din ansökningsblankett. Haha, där fick du!"

Ok ok, jag vet att många ord har flera betydelser, men jag kan väl inte vara den enda som sedan jag fick barn (A.M.O skriver egentligen om något helt annat, men jag kunde ändå inte låta bli att slänga in en länk) associerar allt till förlossningsrelaterade uttryck? Eller? Kom igen nu... Någon?

5 kommentarer:

  1. När vi studerade meningsuppbyggnad på universitetet i våras så tyckte min lärare att begreppet zeugma lät som något kletigt... Jag dog den lilla skrattdöden inombords.

    Undrar om han själv fattade vad han sade...

    SvaraRadera
  2. Avslag ja... jag önskar att någon hade nämnt det med ens ett enda litet ord innan förlossningen så jag slapp denna shock som avslaget kom som. Alla bara "och så blöder man i några veckor" och jag bara "DET DÄR ÄR INTE BLOD! NI HAR LURAT MIG!"

    Så har jag det med avslag. Tack och hej.

    SvaraRadera
  3. mikkan: Haha! Jag hade inte kunnat hålla det inom mig.

    Hannah: Bara "och så blöder man några veckor" borde ju vara nog för att man ska börja ana ugglor i mossen, men man ba: denial.

    SvaraRadera
  4. Skrattade så mycket att jag måste länka på fejjan!

    SvaraRadera