fredag 25 november 2011

Jag vill veta allt!

Igår hade den här bloggen för första gången 150 unika besökare bara sådär. Det har hänt några enstaka gånger förut, men då på grund av länk hos större blogg. Men igår. 150 personer som bara kikade förbi helt spontant. Hallå eller, det är ju jättemånga!

Det är ju inte helt utan att jag blir nyfiken på vilka ni är. Kan ni inte berätta lite mer? Hur gamla är ni? Var bor ni? Vad gör ni på fritiden? Vad drömmer ni om? Vad skrattar ni åt? Vilka är era tre bästa/sämsta egenskaper? Vad har vi gemensamt? Hur hittade ni hit? När? Vad fick er att fastna? Vad borde jag skriva mer/mindre om? Skriv vad ni vill, bara ni ger er till känna!

20 kommentarer:

  1. Nu är ju inte jag en av de tillfälliga...har hängt här ett tag. Kommer dock inte alls ihåg hur, varifrån eller när jag kom hit. Stannar gör jag för att jag gillar hur du skriver. :)

    SvaraRadera
  2. Kan ni inte berätta lite mer?
    Självklart vill jag det!
    Hur gamla är ni?
    Jag är 34 jordsnurr
    Var bor ni?
    Bor just nu i Malmö men flyttar på onsdag (4dagar kvar!!!) till Anderstorp i småland.
    Vad gör ni på fritiden?
    Tvåbarnsmor med bak- och naturintresse! Bak, matlagning, skogen, böcker....... Får Gångavstånd till nästintill oändlig skog iom flytten! Ser fram emot villalivet i landsbygden..
    Vad drömmer ni om? Drömmer om bättre äldreomsorg (blir områdeschef på ett äldreboende 1/12 och är nyexad socionom) drömmer om mer hållbart tankesätt hos hela befolkningen och slut på mobbing och andra övergrepp som skadar barn för livet.
    Vad skrattar ni åt?
    Skrattar åt brittisk humor (keeping up ap.. M m)
    Vilka är era tre bästa/sämsta egenskaper?
    Bästa: lösningsfokuserad, omtänksam snabbtänkt
    Sämsta: otålig, perfektionist, överambitiös
    Vad har vi gemensamt?
    Mammor, kvinns, ammar(amman min 1 1/2åring och det verkar som om vi ska hålla på ett tag till), tänker på vad vi stoppar i munnen, reflekterande!

    Hur hittade ni hit?
    Sökte på långtidsamning på google för läääänge sedan och då kom din samt "amma vidare" upp

    När?
    Typ ett år sedan
    Vad fick er att fastna?
    Vardagsreflektioner om småbarnsliv, arbrysliv och amning

    Vad borde jag skriva mer/mindre om?
    Vill inte styra!

    Häpp det var jag! Jag är inne minst varje vecka oftast varje dag. Ammar mkt på nätter och morgon så i samband med det åker iphonen fram....

    SvaraRadera
  3. Kul med så många läsare!
    Jag är 34 år, trebarnsmor, bor i västra götaland, jobbar som barnmorska..
    Ammade min stora i nästan 5 år, mellanbarnet är nu 4 år och ammar, minstingen är 1 år och ammar. Hittade hit när jag sökte på långtidsamning för ett tag sen, 6 mån kanske?
    Gillar det du skriver, intressanta ämnen och roliga texter! :)
    Min fritid.. Hmm.. Den enda egentiden jag är är väl när jag storhandlar på typ Ica maxi.. Tror att jag mest far runt mellan skola, förskola, öppna förskolan och alla aktiviteter som barnen har! ;)

    SvaraRadera
  4. Och jag då. Det kanske inte blir något nytt under solen men jag svarar iallafall. Man gillar ju att bli frågad saker.
    Är 32, bor i sydostförort till Sthlm med kille/sambo/fästman + son på 2,5.
    Väntar otåligt på att flytta in i det nya huset som byggs i detta nu och när en orealistisk föreställning om att resten av livet också ska falla på plats när vi gör det, typ "då ska jag plötsligt finna inspiration och mod att starta den där egna grejen" eller "då ska jag sluta ursäkta mig för att jag inte har en universitetsexamen". Såna grejer.
    Vill inget hellre än att bara skriva, sy och teckna jämt men det blir ju sällan så. Förhoppningsvis läser jag böcker istället men för det mesta tittar jag på skräptv eller slösurfar.
    Skrattar åt min kille, Judit och Judit och den där youtube-filmen med schimpansungen som trillar av grenen av chock när han luktar på fingret han pillat sig i rumpan med.
    Minns inte alls hur jag hamnade hos dig mer än att det var länge sen.
    Gillar när du är sur och tycker du har mycket vettiga och kloka tankar om barn/familjeliv/föräldraskap. Fortsätt med det du gör.
    Hej!

    SvaraRadera
  5. Hej! Det är jag. Som hetsåt kött med dig förra helgen. Jag hänger här för att du är en grym person. En av de smartaste jag träffat, rolig som få och du skriver fantastiskt. Du borde skriva en bok!
    Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade hit. Verkar konstigt att jag skulle googlat långtidsamning. Jag kanske googlade dig. Jag kanske är en stalker. Hur som helst så är det roligt att läsa dina texter. Så jag fortsätter med det ett tag.

    SvaraRadera
  6. Hej!

    31 åring här! Har en 1,5åring som jag fortfarande ammar och jag tror att det var via en länk om långtidsamning/amning som jag hittade hit från Audhumble om jag inte minns hel fel.
    Bor i Sölvesborg, Blekinge i villa med man, barn och papegojor.
    Vet inte riktigt varför jag blev kvar som läsare men tydligen gillar jag något av det du skriver. ;) Skämt åsido så gillar jag hur du varvar vardagstrams med allvar och du får mig ofta att le igenkännande åt dina inlägg.
    Fortsätt så, så stannar jag! :)

    SvaraRadera
  7. Ska försöka besvara åtminstone några av frågorna...

    Är 31 år och mamma till E som är nio månader. Bor i storstan och blir sur på alla som säger att man "måste" köpa hus när man fått barn. Har miljö- och genusfrågor som stort intresse men också fotografi och diy. Och bloggande måste jag ju skriva eftersom det tar upp det mesta av min lediga tid.

    Tror inte att det var amningen som gjorde att jag hamnade här, ammar nu men kommer troligtvis inte att långtidsamma av flera anledningar (bl a medicinska). Men jag tycker ändå att det är en väldigt intressant fråga som självklart ska vara fri att välja själv.

    SvaraRadera
  8. Jag är inte ny, men jag har väl aldrig kunnat stå emot tusen frågor!

    Hur gamla är ni?
    29

    Var bor ni?
    Den kungliga huvudstaden

    Vad gör ni på fritiden?
    Spelar WoW.

    Vad drömmer ni om?
    Igår drömde jag att jag var med barn och bråkade så mycket med svärmor att maken ville göra slut och försökte tvinga mig att göra abort. Rätt otrevlig dröm.

    Vad skrattar ni åt?
    Igår skrattade jag åt En prins i New York.

    Vilka är era tre bästa/sämsta egenskaper?
    Ingen aning. Jag har extrema problem med att komma på positiva saker med mig själv så jag tänker inte ens försöka för jag blir bara deppig.

    Vad har vi gemensamt?
    Vi har barn, som vi dessutom ammar. Och så tror jag att vi har en del gemensamma grundvärderingar.

    Hur hittade ni hit?
    Hm. FÖrmodligen via Sagogrynet eller Amningsbloggen när jag var antingen på smällen eller nyförlöst. MInns faktiskt inte.

    När?
    Se ovan.

    Vad fick er att fastna?
    Du är rolig och smart. Och så är det skönt att ha en blogg som inte skriver världens längsta inlägg alla gånger (som en annan gör).

    Vad borde jag skriva mer/mindre om?
    Det är bra som det är, faktiskt.

    SvaraRadera
  9. Hej. Det är jag - din kusin. Mig känner du. Du vet var jag bor, hur gammal jag är och vad vi har gemensamt (DNA). Jag stalkar dig för att du skriver bra och för att hålla kontakten, åtminstone lite. ;)

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag har också "hängt" här ett tag och minns inte längre hur jag hittade hit. Gillar ditt sätt att skriva och innehållet förstås!

    Själv är ja 40 år, bosatt på landet utanför Lund. Jag har tre barn som är 7 år, 4,5 år och 1,5 år gammla. Jag ligger i lä vad gäller långtidsammning jämfört med många här men det känns så skönt att veta att fler än jag ammar över ettochetthalvtårs-dagen. Nattammar gör jag också fortfarande och känner mig som ett ufo i bekantskapskretsen :(.

    Kikar ofta in här och läser något kul ibland, nyttigt ibland och något allvarligt ibland. Det känns skönt att då och då tanka sig själv med lite självförtroende att fortsätta amma trots en intolerant omgivning.

    jag kommer helt klart stanna som läsare!

    Ulricha

    SvaraRadera
  11. Hur gamla är ni? 32.
    Var bor ni? Kungsholmen (dit du ska flytta å laga mat åt cheetahn om du minns...när hon börjar förskola alltså...)
    Vad gör ni på fritiden? Bokcirkel, hänger med vänner, reser, promenerar, åker längdskidor.
    Vad drömmer ni om? Fler timmar på dygnet.
    Vad skrattar ni åt? Mina egna skämt. Skulle aldrig berätta dem om de inte vore vansinnigt roliga liksom. Även Mia&Klara.
    Vilka är era tre bästa/sämsta egenskaper? Bästa: pliktkänsla, målinriktad, engagerad. Sämsta: pliktkänsla, vill alltid mkt mer än jag orkar å hinner, strukturfascist.
    Vad har vi gemensamt? Hatar margarin.
    Hur hittade ni hit? Oklart.
    När? Nåt år sedan kanske?
    Vad fick er att fastna? Bra skrivet, du känns som en sund å bra föräldraförebild för mig.
    Vad borde jag skriva mer/mindre om? Bra som det är!

    SvaraRadera
  12. Jag är 29 och bor i Masthugget. Nu för tiden går min fritid mest åt till att ta hand om Elly, läsa bloggar, laga mat, spela WF, titta på TV-serier och gå långa promenader med barnvagnen. Jag drömmer om att få leva lycklig i alla mina dagar med de jag älskar och skrattar åt dåliga skämt, söta djur, Grotesco och Mia och Klara. Mina sämsta egenskaper är att jag har dåligt tålamod, blir sur lätt och är lite lat. Mina bästa är att jag är rolig, ganska smart och sympatisk. Vi har gemensamt att vi har ett barn, att vi gillar att amma och att vi är inflyttade göteborgare. Också gillar vi På spåret. Jag minns inte hur jag hittade hit, men jag tror att det var via en länklista på någon blogg, jag vill minnas att jag fastnade för namnet Amningshysteri. När det var minns jag inte alls, kanske när jag var gravid. Det som fick mig att fastna var att jag tycks bli mer och mer intresserad av amning och föräldraskap och du skriver så bra om det, plus att jag gillar att du varvar det med inlägg om Hemulen, lite gnällande och små betraktelser. Och jag vill helst att du fortsätter precis så!

    SvaraRadera
  13. Hej
    Jag heter Maria och har hängt här ett bra tag. Hittade hit på en länk någonstans ifrån.
    28 år gammal
    Bor i Malmö men kommer från Karlstad.
    Är föräldraledig med mitt första barn. Han är tio månader gammal. Amning och föräldraskap upptar en stor del av mitt intresse just nu och jag plöjer bloggar som har med ämnet att göra. Det är också en stor anledning till att jag läser här. Genusfrågor och feminism läser jag också mer än gärna om.
    Jag tycker om tonen i din blogg. Det är alltid så mysigt att få läsa dina tankar om saker och ting. Du är en sån inspirerande person.
    När jag inte är föräldraledig jobbar jag som mattelärare på gymnasiet.

    SvaraRadera
  14. Jag är 30+, tvåbarnsmamma (1 och 5 år), i en villaförort till Stockholm.

    Fritiden är knapp just nu men jag gillar att läsa (helst engelsk scifi) och skriva (på min blogg) och programmera. Har nyligen också återupptagit handarbetsintresset, sticka å brodera å sånt.

    Jag kommer inte ihåg min exakta väg hit men det skedde i alla fall i samband med din post om "Att komma ut på jobbet" i maj. Antingen var det någon annan blogg jag läser som länkade hit, eller så var det på Sjalbarn. Jag blev kvar dels för att du verkade vara "my kind of gal", dels för att du skriver positivt och roligt. Det är skönt att läsa din blogg.

    Tre bästa egenskaper: positiv, klartänkt, självständig
    Tre sämsta egenskaper: otålig, odiplomatisk, lat

    SvaraRadera
  15. Jag är tvåbarnsmamma & journalist. Jag bor i relaxar Stockholmsförort och jag på fritiden är jag med min familj, shoppar bort min ångest eller köper böcker jag ska läsa när jag får tid. Jag laddar ner tvserier, gärna "historiska2 och/eller våldsamma så länge det inte är barn om far illa med.
    Jag drömmer om en tillvaro med mer lugn & mindre dåligt samvete, starka lycklig barn & ett enastående sexliv.
    Jag skrattar åt 30 rock, min man & Anchorman.
    Jag har ett fint typ A-beteende & klarar inte av när folk, även mina chefer, ska bestämma över mig. Jag blir ofta hormonellt rasande & går till personangrepp närträngd.
    Är också omtänksam, lojal och tolerant så det jämnar nästan ut sig.
    Jag hittade hit pga amning & stannade pga ljuvligt språk & fnösketorr humor.

    SvaraRadera
  16. Hej hej! :)
    Jag är 36 år, bor utanför Göteborg, mamma till två barn, föräldraledig, drömmer om att få mer tid att skriva. Hittade hit via någon annan blogg, Familjen Toad kanske? Jag minns inte riktigt. Fastnade för humorn, så det är väl den och de korta, snabblästa inläggen som gör att jag hänger kvar. (En del bloggar jag följer har alltid jättelånga ambitiösa inlägg. Man behöver lite omväxling.)

    Annars skrattar jag just nu åt norska serien "Dag". Nattsvart humor är bara förnamnet.

    SvaraRadera
  17. Jag är en ny besökare som hittat hit för att jag ammar min enmånadsbebis (i skrivande stund as a matter of fact). Och det hade jag tänkt fortsätta med så länge det är möjligt. När jag började amma ville jag också veta allt, så jag nosade upp några amningsbloggar som jag nu följer.
    Älskar också tusen frågor, så here goes ...
    Hur gammal är du? 31 år
    Var bor du? Lund
    Vad gör du på fritiden? ammar ... sorterar bilder på bebisen ... bloggar om bebisen ... organiserar besök av alla som vill titta på bebisen ... inte mycket annat än bebisgrejer alltså. I mitt förra liv fotograferade jag, släktforskade, lagade mat och läste böcker. :)
    Vad drömmer du om? att sova som en stock en hel natt.
    Vad skrattar du åt? min bebis leende.

    SvaraRadera
  18. Wow, vilken uppslutning! Fortsätt gärna kommentera.

    SvaraRadera
  19. Kollar in här ibland.
    Hur gamla är ni?
    44 år
    Var bor ni?
    Gbg
    Vad gör ni på fritiden?
    Är med min pojke, läser ganska mycket böcker.
    Vad drömmer ni om?
    Att få mer tid att vara med familj och vänner.
    Vad skrattar ni åt?
    Monty Python och annan brittisk humor.
    Vad har vi gemensamt?
    Amning, barnperspektiv. Ammade min pojke tills i somras då var han ca 7,5 år.
    Hur hittade ni hit?
    Via Sagogrynets blogg

    SvaraRadera
  20. Jag är 17 år, bor mellan Sundsvall och Ånge, gillar att vara med pojkvännen, min nya katt, vara barnvakt, vara i stugan min eller bara läsa om spännande saker =)
    Jag drömmer om att bli självförsörjande.
    Jag skrattar åt...
    Mina tre bästa egenskaper är att jag är snäll, miljövän och glad.
    Mina tre sämsta är att jag påbörjar saker och kanske inte alltid slutför dessa saker inom tiden jag tänkt, har svårt att sluta röka dessa jävla ciggaretter, och är en människa som gärna vill veta vad som ska hända i framtiden, lite bestämt vill jag ha det! =)

    Vet inte riktigt vad vi har gemensamt, kanske vi båda får lite protein brist av att äta vegetariskt? Även fast att jag tror att jag ska kunna leva på en vegetarisk kost. Innerst inne vill jag tro att det är möjligt.

    Jag hittade hit ikväll från trillobit bloggen tror jag =)

    Jag tyckte du hade skrivit roliga inlägg, därför fastnade jag.

    Skriv roliga inlägg, visa roliga bilder, det är roligt! =)

    Tack för mig, Maria =)

    SvaraRadera