lördag 14 januari 2012

Hej bloggen!

Du har helt rätt. Jag negligerar dig. Om det är till någon tröst så vill jag dock påpeka att jag har dåligt samvete över det. Lite åtminstone. Men jag kommer tillbaka så fort nyhetens behag lagt sig på iphone-fronten. Promise.

Tills dess tre mycket läsvärda inlägg av personer som troligtvis inte hänger på twitter/wordfeud dagarna i ända:

Amningsbloggen – Är barnstyrd avvänjning möjlig
Vilda barn – Att få känna
Sagogrynet – Felicia försvann och skrikmetoderna

Och för er som inte är intresserade av anknytning och dylikt trams (säkert jättemånga av er sort som hänger här), lite lättsmält pausunderhållning:

5 kommentarer:

  1. Alltså jag gillar bägge delarna. Verkligen. Jag menar allvar. Men kunde ändå inte sluta skratta åt katten.

    SvaraRadera
  2. http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article11038187.ab

    om du vill läsa något att bli upprörd över... är fortfarande i chock efter att ha läst...

    SvaraRadera
  3. Dalkullan: Jag kan inte sluta titta när jag väl börjar.

    Nixa: Jo, jag har läst den och blivit matt. Den är publicerad redan 2007. Fattar inte riktigt varför den har börjat cirkulera igen. Kan vi inte bara glömma henne?

    SvaraRadera
  4. såg den på facebook, så den har antagligen börjat cirkulera igen för att genus är stora grejen nu som alla bara måste skriva något om minst en gång per dag på sin facebook. senaste veckan/veckorna har det varit den "en treårings könsbytar-tankar" (som jag fö inte fattar varför föräldrarna döpt klippet till det är bara en vanlig unge som säger barngrejer...) och lite lego-rage för att det finns "lego for girls" nu ;)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är ju iofs alltid lika aktuellt.

    SvaraRadera