lördag 13 november 2010

Day 05 – Your definition of love

Mina morföräldrar har varit gifta i femtio år. Och dessförinnan hade de kilat stadigt i ytterligare tio år, sedan de var femton bast. Min morfar brygger te och bär in på en bricka till min sovrummet varje morgon, fortfarande nyper de varann i rumpan när det är lite trångt i köket och vid de få tillfällen som de är ifrån varandra ringer de minst en gång om dagen, med lama ursäkter som jag ville bara kolla så katterna har det bra eller jag såg på vädret att det skulle regna, har du tagit in hammockdynorna?

Mamma sa en gång att hennes föräldrars lyckliga äktenskap gjort henne kärnfamiljskadad. Att det var därför hon höll ihop med pappa så länge. Undrade vad hon gjorde för fel när problemet egentligen var att hon levde ihop med en missbrukare. Så kan man också välja att se på det.

Hammockdynorna är förövrigt sydda i någon form av vattenavstötande segelduk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar