tisdag 30 november 2010

Komplettering på tema generaliseringar som gör mig upprörd

De två senaste dagarnas sjukledighet har gett mig gott om tid att lyssna på radio. Jag har hittills lyckats ducka för Ring p1, men däremot råkade jag höra något annat som fick tinningarna pulsera lite lätt när igår när jag stod och diskade. Barbro Hedvall är bisittare i Özz Nujens program och den senaste vändan med publiceringar på Wikileaks kommer på tal:

Ö: Vad tycker du om Wikileaks?
B: Illa.
Ö: Varför det? Det är väl jättebra att... att sanningen kommer fram?
B: Jag tycker de verkar anarkister. Jag tycker inte om sådana.


Vänta nu. Barbro får gärna tycka illa om anarkister (och våldtäktsmän och Wikileaks), men materialet publiceras väl som det är, utan att bearbetas, hur kan det då spela någon roll vem som tryckt på knappen? Eller är jag ute och cyklar nu? Hoppas inte det, för det är jävligt dåligt väglag här i stan.

Och självklart har jag tagit Barbros uttalande ur sitt sammanhang, jag orkade liksom inte sitta och transkribera hela programmet, men man kan lyssna på programmet och bilda sig en egen uppfattning här, ungefär 34 minuter och 20 sekunder in i programmet kommer det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar