onsdag 17 november 2010

Nötter

Idag var dagen I som i Intervju. När jag presenterade min meny som bland annat innehöll en rätt där pesto spelade en av nyckelrollerna kände sig en av de andra sökande tvungen att avbryta för att påpeka att det råder förbud mot nötter i Göteborgs alla förskolor och grundskolor.

– Hur lagar det det utan nötter?
– Fast pinjenötter är ju inte nötter i egentlig mening.
– Men förbudet gäller alla nötter.
(– Dig också? Sure hope so.)
– Ok, då säger vi att även pinjenötter räknas in i förbudet och så gör jag min egen nötfria pesto. Kan jag fortsätta?

Alltså, vad är grejen? Jag har aldrig varit kallad till en gruppintervju i jobbsammanhang tidigare, så jag vet inte hur man brukar bete sig, men har man verkligen något att vinna på att framställa sig själv som en småaktig idiot?

Nå, hur gick det då? Ja, inte katastrofdåligt iallafall. Vi var fem som intervjuades. Två skulle jag klara av att se mig besegrad av, de andra två (nötpolisen och en lightproduktskramare) har inte förtjänat jobbet. Det är min professionella och självfallet helt objektiva åsikt. Nästa vecka får jag svar. Jag ber att få återkomma.

4 kommentarer:

  1. spännande! Men varför heter det pinjenötter egentligen om det nu inte räknas till nötter. Borde man inte kalla dem typ pinjefrön istället?

    SvaraRadera
  2. Nu kände att jag att jag instinktivt började hata den där pinjepersonen på en gång (jag verkligen HATAR den typen av besserwisser-kommentarer). Hoppas du får jobbet!

    SvaraRadera
  3. Man kan blir ju 'nötallergiker' för mindre.

    Håller tummen!

    SvaraRadera
  4. Miss Muffin: Haha, ja, jag tänkte på vägen hem att om de anställer honom så var det ändå en värdelös arbetsplats och inget att sörja.

    Rookiemom: Funderat på att flytta till Göteborg? :)

    SvaraRadera