tisdag 23 november 2010

Day 15 – Your dreams


En vän jag inte sett på länge räknade en gång ut att om folk bara såg till att dö i rätt ordning så var han inte mer än sex led ifrån att ärva Åkesson-imperiet. Jag har inga storföretag inom räckhåll så jag antar att jag får nöja mig med att hoppas på att en okänd släkting lämnar efter sig en madrass full av silverdollar. Eller nåt. Vet inte om det faktum att min mormor har tolv syskon – som i sin tur också ynglat av sig rätt flitigt – är till fördel eller nackdel här. Vi är alltså en stor och brokig släkt, spridd likt maskrosfrön över västvärlden, så möjligheten finns ju att någon suttit borta i Amerikat och varit excentrisk och klädd i bredbrättad hatt och tjuvhållit på en förmögenhet, men om vi är flera hundra pers som ska dela så kan det ju lika gärna kvitta.

Jag fantiserar alltså inte mer outside the box än så. Alla mina drömmar bottnar i att jag inkasserar en större summa pengar. Sen ska jag börja jobba idéellt/starta företag/flytta ut på landet och leva av vad jorden ger/leasa en apa som matar mig med vindruvor och byter kanal när fjärrkontrollen ligger för långt bort.

2 kommentarer:

  1. gillar din nytänknde idé med vindruve-apan!

    SvaraRadera
  2. hihihi. leasa en apa! dagens bästa!

    SvaraRadera