måndag 29 november 2010

Day 21 – Another moment

Varför?
Tack och God Jul. Du valde bort mig. Glöm bort din äckliga pappa. Hoppas du trivs med X istället.
Alla jag älskat har svikit mig, att du också som jag älskar allra mest gjorde samma sak trodde jag aldrig. Nu vet jag att jag inte kan lita på någon.
Ha det så bra med dina älskade vänner.

Julen 2001 firade pappa i häktet. Senare genomgick han en utvärdering och låstes in på en psykiatrisk avdelning.

Jag glömmer aldrig hur han sken upp när han såg att jag satt och väntade utanför rättegångssalen i Hovrätten. Han slet sig loss från poliserna och sprang fram och gav mig en kram. Då trodde han fortfarande att jag var där för att rädda honom.

4 kommentarer:

  1. Åh herre gud Jonna. Vilken stark text.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte riktigt hur man hanterar såna komplimanger, så... Tack!

    SvaraRadera
  3. jag blir så otroligt tagen, gråter en skvätt. blir lite tom på vad man borde säga. så nöjer mig med att hålla med muffin

    SvaraRadera
  4. Oh, skulle kunna vara min pappa som sa en sån sak. Allt kretsar kring honom. Jag jag jag. Allts mittpunkt. Att sedan förstå att hans handlingar och ord gör honom ensam utan mig och andra i sitt liv det förstår han inte alls. Narcissism kallas det. Jag tror att jag har en aning Jonna för det låter så bekant.

    SvaraRadera