lördag 27 november 2010

Day 19 – Something you regret

Självklart drabbas jag av en och annan skamsköljning emellanåt, men jag kan inte komma på någon riktigt stor grej jag verkligen ångrar. Faktiskt.

Något jag däremot funderat en del över är hur livet hade sett ut om jag hade skött mina studier bättre eller åtminstone annorlunda. Om jag hade vågat flytta till Göteborg och pröva vingarna på IB-programmet. Om jag inte hittat folkhögskolan och hoppat av gymnasiet. Om jag trivts och stannat kvar på lärarprogrammet eller den elitistiska prettojournalistutbildningen. Om jag inte bytt kurs helt och satsat på kockutbildningen som jag faktiskt funderade på redan inför gymnasievalet.

Det har varit en del omvägar, men jag ångrar mig som sagt inte. Och CSN gnuggar händerna i åtminstone tjugo år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar