fredag 12 november 2010

Day 04 – What you ate today

Skräp.

På min arbetsplats äter vi frukost tillsammans när vårdpersonalens morgonarbete av avklarat. Vid tio-halv elva, vilket innebär att man inte kan äta normalt varken på morgonen eller på lunchen. Istället har min rutin blivit:
07:00 en banan on the go mellan förskolan och bussen
10:00 cp-frulle i stora lass @ work, eftersom jag vid det här laget är utsvulten
12:00 ingenting, eftersom jag fortfarande är mätt, trots att det är nu hela min organism bara skriker att det är rätt att äta lunch
13:00 samma lagade mat som de boende äter till lunch fast i form av ett mellanmål/snack för att stå mig tills jag kommer hem
17:00-18:00 middag
21:00 något crap eftersom blodsockret är helt fucked up

Det mest frustrerande, bortsett från att jag är tio fucking kilo tyngre nu än när jag började jobba där för knappt två år sedan, är att det vore så lätt att göra något åt det. Men det är såklart inte ok att avstå jobb-frukosten som är det som sabbar resten av dagen, för den som inte sitter ner utgör ett hot. Precis som den som inte dricker på festen.
Kom inte här och var duktig och framställ oss andra i lättjans dåliga dager liksom.

2 kommentarer:

  1. ät en riktig frukost hemma på morgonen och ät mellanmål på jobbfrukosten. klart!

    SvaraRadera
  2. Riktig frukost hemma?! Klockan halv sex?! Jag utgår från att du inte är småbarnsförälder.
    Möjligtvis att jag skulle kunna göra i ordning en frukost kvällen innan och äta den på stående fot på jobbet för att sedan ta ett mellanmål när de andra äter, om det nu inte räknas som fusk.

    SvaraRadera