onsdag 17 november 2010

Tillbakablickar

Sitter på vagnen mot mina gamla hemtrakter och blir plötsligt påmind om ett par av alla anledningar till att vi flyttade.
Alla labila psyken man tvingades pendla tillsammans med dag ut och dag in. Framför mig sitter en kvinna som inom loppet av ett en minut långt telefonsamtal svängt från glättig ton till upprörd stämma till förtvivlad gråt, tillbaka till första läget och så lite ilska på det för att till sist avrunda med att än en gång bryta ihop och lägga på i örat på uppringaren.
Barnet som går runt med en mugg och tigger mynt är också lite mer än jag egentligen orkar hantera.
Skönt att man är vit medelklass och kan välja var man vill bo.

7 kommentarer:

  1. men, pratar du om dina gamla hemtrakter som i min nuvarande arbetsplats? För gud vad olika upplevelser vi har i så fall!
    För övrigt, angående öl/quiz/whatever så är det bara att bestämma en tid och dag, måhända i samråd med Icka då ni nog är de lite mer upptagna, och sen meddela mig, jag är elsaledig den här veckan ut, sedan 3-6/12 och sen 13-19/12 och när jag är Elsaledig är jag oftast väääldigt flexibel.

    SvaraRadera
  2. JAG ÄR LEEEEEDIIIIG! Och fruktans-jävla-värt uttråkad! Behöver träffa lite intelligenta människor och skratta lite. Snälla!

    De enda dagarna jag inte kan är nästa vecka på onsdagen och lördagen.
    Sen är jag vidöppen. ;)

    SvaraRadera
  3. Lina: Ja, eller nja, jag hoppade av i Kortededala – home of alla som förväntades klara sig själva när institutionerna stängdes – och det kanske kvinnan med humörsvängningarna också gjorde. Hur som helst så har jag rätt och du fel :)

    Lina och Icka: Jag är jäkligt busy hela tiden av någon anledning. Men jag ska försöka boka in er så snart som möjligt :)

    SvaraRadera
  4. Kortededala – the förort formerly known as Kortedala.

    SvaraRadera
  5. Jag cruisar ju förbi kortedala dagligen men kliver av där relativt sällan men måste säga att jag verkligen tycker om Bergsjön och har väldigt sällan haft problematiska upplevelser på spårvagnen. Jag kanske åker förbi kortedala på fel tider, jag kanske har ett annat perspektiv (med tanke på att jag dagligen befinner mig i närkontakt med just de där som förväntats klara sig efter psykiatrireformen, och som i varierande grad gör det). Jag kanske helt enkelt blivit galenskapsresistent.

    Och Kortededala som stadsdel heter Östra göteborg från årsskiftet så då kanske det blir lättare ;)

    SvaraRadera
  6. Jaja, men gift dig med Östa Göteborg då om det nu är så jävla bra där :)

    SvaraRadera
  7. Eller Östra Göteborg om det känns bättre.

    SvaraRadera