onsdag 24 november 2010

Day 16 – Your first kiss

Jag minns inte min första kyss. Alltså inte kyssen i sig. Men jag minns att jag och Ulf blev ihop den 24 november (lustigt att jag förväntas skriva om det här just idag – på dagen femton år senare) och att det var i skolan. Troligtvis i Gula Villan, som fungerade som något slags uppehållsrum där man kunde spela rundpingis, kolla på film och köpa sura S-märken. Men det kan lika gärna ha varit i biblioteket eller vid bänkarna i C-klassernas korridor.

Sen var vi ihop i ett par tre månader tills han plötsligt och utan förklaring dumpade mig någon gång under vårvintern. Jag hade gett honom ett brythjärta i julklapp och han lämnade tillbaka sin halva en dag i skolan och så var det bra med det. No hard feelings.

Några år senare sprang jag på honom på krogen. Då var han ihop med en skör tjej som hade rätt ordentliga ätstörningar och jag blev förvånad över att han var så öppen med hur orolig han var och hur mycket han tyckte om henne. Vi pratade ganska länge och han verkade vara en fin kille. Det skulle vara intressant att veta hur hans liv ser ut idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar