söndag 15 maj 2011

Äh, sovrum är ändå överskattat, vi spikar igen dörren istället

En kompis från förr fick en femtiolapp i studentpresent av sin farfar. Inte för att gubbtjyven hade för avsikt att vara snål utan för att det var ett tag sedan han själv hängde runt på stan och "köpte sig något fint". Jättekul och gulligt tyckte jag då. Idag var det lättare att hålla sig för skratt, när vi stod på ikea och vände på slantarna och önskade att vi hängt med bättre när de pratade om konsumentprisindex i skolan:
– Det kan väl inte gå på mer än max tiotusen? Äh, jag för över femton så är vi på den säkra sidan.

Yeah right. Vi hade kunnat tömma alla konton vi har och sälja ungens fonder och ändå vara panka innan vi ens hunnit halvvägs runt. Ffffffffff... Nu blir vi tvungna att åka dit en gång till innan helgen. Som om vi inte hade annat att sysselsätta oss med.

5 kommentarer:

  1. Att det alltid ska bli så på Ikea...

    SvaraRadera
  2. Tycker du? Jag brukar alltid förvånas över hur billigt det är. Utom den här gången då.

    SvaraRadera
  3. huu så jobbigt! Ikea kan vara farligt. Har fått känna av de dom senaste fem gångerna ( på två veckor !!! ) Nu är det Ikeaförbud för en lång lång tid. Det i ett försök att behålla min hälsa

    SvaraRadera
  4. Ja vi gjorde ju en sån ångestdragning av kortet förrförra veckan. Svimmade nästan. Är mer van vid att det står 323 kronor också har vi en säck med grytor, värmeljus, nån lampa, kuddar och annan skit.

    SvaraRadera
  5. liselott: Fem gånger på två veckor?! Madness.

    Josefine: Fast för en gångs skull har jag inte ångest över att ha bränt en jävla massa pengar. Önskar bara att jag hade fört över lite till så att vi fått alla inköp gjorda för en tid framöver.

    SvaraRadera