fredag 6 maj 2011

6 månader, 10 månader, what's the difference?

Sånt här tycker jag är lite festligt. Ja, alltså inte bara att det finns käcka fruktpuréer i smidig förpackning, att ta till när ens unge får blodsockerfall på allmän plats, utan också att rekommendationerna skiljer sig åt såpass länder emellan. Länder som ligger på dagsutflykts avstånd från varandra och som man lätt skulle kunna tro präglades av en viss kulturell likhet.
Jag kan tänka mig flera mer eller mindre konspiratoriska förklaringar. Eller ja, egentligen är det främst en som kommer till mig.

2 kommentarer:

  1. Men berätta då, vad har du för teorier? =)

    SvaraRadera
  2. Jag kan ge en ledtråd: Det har att göra med vilket land som ger samma rekommendationer kring amning som WHO, och vilket som inte gör det.

    SvaraRadera