lördag 7 maj 2011

Hej mynta, hej mojitosommar!

10 kommentarer:

  1. i'll be there med resten av ingredienserna :D

    SvaraRadera
  2. ..& jag kan ta med plastglas sen kör vi!

    SvaraRadera
  3. mikkan: Låter bra, jag behöver alltså bara sitta och titta på myntan när den gror, medan du får köpa en massa saker och förflytta dig genom hela stan.

    Jennie: Ja! Ta med familjen och kom förbi!

    SvaraRadera
  4. Hahaha, har du limeträd också? Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Nej, men det finns ju alltid i affären i gross och parti. Mynta däremot verkar vara hårdvaluta häromkring under sommarsäsongen, och får man mot förmodan tag på det så är det ockerdyrt.

    SvaraRadera
  6. Om man nu inte är så sugen på mojitos, finns det något annat man kan ha mynta till? Jag har en planta i köksfönstret som växer som ogräs och vet inte vad jag ska göra med den!

    SvaraRadera
  7. Den här melonsalladen gjorde jag ganska ofta förra sommaren. Jag vet inte hur du ställer dig till honung (för du är väl rätt strikt med socker), men testa för all del utan att söta den. Det kan nog också vara gott. Och i senaste (eller näst senaste) numret av Buffé fanns det en alkoholfri drink med ingefära och mynta som verkade trevlig

    SvaraRadera
  8. Tack! Ska testa! Honung går bort, men melon är ju sött så det räcker!

    SvaraRadera
  9. ååå! det är sååå gott med mynta- och honungsdressing till melon och fetaostsallad! den kombon gjorde jag många gånger förra sommaren. Fast jag tärnade feta och melon och satte dem på en tandpetare så det blev lite åttiotals-sexigt :)

    ser verkligen fram mot en mojito, skulle kunna dricka en nu bara för att det är så varmt! och visst, jag får väl böna om lite skjuts så skall allt ordna sig. bara du ser till att ha några lite is redo när jag kommer så :)

    SvaraRadera
  10. mikkan: Jag kanske kan hämta dig :)

    SvaraRadera