tisdag 27 december 2011

Grönt nytt år?

Jag har inga planer på nyårslöften om att äta tråkigare eller motionera mer. Däremot blir jag genuint glad varje gång jag lyckas förändra en vana och på så vis bli lite mindre miljöbovig. Att jag slutade röka för drygt fyra år sedan är nog det som toppar listan hittills. Det var mitt ständigt dåliga samvete dessförinnan, oavsett hur mycket jag än åkte kollektivt och sopsorterade.

Eftersom jag inte befattar mig med facebook får jag helt enkelt lita på att Lisa vet vad hon gör när hon tipsar om en grupp om miljövänligare vardagsliv. Visst kan man köpa utsläppsrätter i julklapp till sin svåger, men det är ju de "små" grejerna man gör hela tiden som gör skillnaden. Bra initiativ!

2 kommentarer:

  1. Vet inte om du läser denna, för mig ganska nyfunna blogg, med 'tre enkla eko' som finfin kategori att plocka upp görbara förändringar i vardagen [tycker jag].

    SvaraRadera