torsdag 29 december 2011

Men varför skaffade du barn då, om det nu är så jävla jobbigt?!

Barnet och hennes far har åkt bil i tre timmar idag. Två av de timmarna sov hon. Hellre det än att hon blir åksjuk förstås, men barn som är vakna till halv elva på kvällen är inte på något sätt ett underskattat fenomen. Tvärtom.

Bebisar som är vakna till halv elva – ok. "Stora" barn som förstår för mycket, men samtidigt för lite av vuxenprogram och som håller sig vakna till halv elva och tvingar en att hålla uppe en fasad av måttfullhet när det kommer till sena kolhydratintag – not so.

Och om det inte blir någon fantastisk årskrönika publicerad på den här bloggen i år så vet ni vems fel det är. (Inte mitt.)

6 kommentarer:

  1. Hahaha fan vad jag inte ser fram emot den åldern. ;D

    SvaraRadera
  2. För att det var fan ingen som berättade hur jobbigt det var innan! Eller?

    SvaraRadera
  3. Vi har det att se fram emot ikväll. Men vi ha å andra sidan ingen tv så det kvittar,

    Kan kanske förklara reglerna i TP för honom? Och få ungrackarn att vara tyst då lillasyster hoppade över eftermiddagsluren och sover sött nu....

    Good luck , Chuck!

    SvaraRadera
  4. Toad: Fast samtidigt är den åldern tusen gånger roligare än bebistiden.

    Lina: Jag tycker att det var det enda jag hade hört om barn innan. Att de är jobbiga alltså. Men jag skaffade ju inte barn, jag råkade ju bara bli på smällen och då har man inte mycket val om man som jag är ja till livet-are :)

    Icka: Jag skulle vilja se den treåring som har tålamod med ett parti TP :)

    SvaraRadera
  5. Jo jag kan tänka mig det. Men jag har inget tålamod, så jag bävar.

    SvaraRadera
  6. Haha, jag har heller inget tålamod, men på något vis överlever vi.

    SvaraRadera