fredag 2 december 2011

Jag har förstått att man är en nobody i bloggvärlden om man inte kör den här idag, så...

Vad åt du till frukost?
Naturell yoghurt med solroskärnor och russin, svart kaffe och en lingongrotta (som en hallongrotta med pepparkakskryddor i degen och lingon- istället för hallonsylt).

Vad har fått dig att skratta idag?
Det här (av skadeglädje) samt att jag tog Peking på åtta poäng och nästan alla frågor på Peking i På spåret nyss (av oödmjukhet, jag är en dålig förlorare, men en ännu sämre vinnare). Och så min unge såklart. Hon är i en härligt lillgammal fas som mest troligt bara föräldrar och överdrivet barnkära människor kan uppskatta till fullo.

Vad har du på dig just nu?
Trosor som är så slitna att man kan använda dem att skrämma bort vargar och troll med, grå mjukisbrallor, lovikkasockar och sist men inte minst livmodertröjan, numera ommodellerad till ett livmoderlinne.

Hur ser resten av dagen ut?
Jag håller på att jobba upp en go migrän, förhoppningsvis tar jag mig i kragen och går och lägger mig innan den bryter ut på allvar.

Vad händer ikväll?
Så lite som möjligt.

Och på lördag?
Sovmorgon för mig. Jag satsar på att få minst åtta timmar sammanhängande sömn för första gången på flera veckor. Lite tvättid. Kanske byta sängkläder och baka ett pepparkakshus. Girls night när hemulfadern sticker iväg på bowling.

Och på söndag?
Julklappsshopping?

Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan?
Vi var på föräldrasamtal på förskolan i onsdags. Idel lovord. Såklart. Alltså, vi måste vara världens bästa föräldrar, eller så är det helt enkelt ett underbarn jag när vid min barm.
Det var kul när jag hittade mina borttappade vantar också. De har tillhört mamma så jag vill helst inte bli av med dem.

Och det absolut sämsta/tråkigaste?
Att kliva upp om morgnarna när jag konsekvent har vägrat gå och lägga mig i tid hela veckan.

Hur lyder dina senast tre inkomna sms?
1. Ut.
2. Ok.
3. Bra idé.
Samtliga från min äkta make. Erkänn att ni avundas vår effektiva kommunikation.

Vad dricker du i helgen?
Vi tog nyss kicket ur en flaska Boira'. Annars dricker jag mest vatten. Oavsett veckodag.

Bästa bakfylletips?
Don't go there. Det är inte värt det.

2 kommentarer:

  1. Sv. Jag kände inte din mamma. Är övertygad om att hon var en klok & ödmjuk kvinna. Känner med hedrad över att du tyckte att mina ord påminde om henne..
    Liz är ett vackert namn, som jag vet även Ewa-Kristinas dotter heter.

    Kram
    /anna

    SvaraRadera
  2. Nej, hon bodde inte där uppe, så det skulle väl ha varit om ni setts i något Ewa-sammanhang i så fall.

    Jag tyckte det var lustigt då att Ewa valde samma namn till sin dotter, men det var efter Elizabeth Taylor och inte efter mamma om jag inte minns fel.

    SvaraRadera