lördag 31 december 2011

Så går ett år och kommer aldrig åter

Imorgon kommer (kanske) ett ordentligt bokslut. Idag blir det enkäthysteri istället. Ni vet den där som alla gör idag.

1. Hände något i år/gjorde du något i år som aldrig hänt förut?
Att jag tar körkort hör inte till vanligheterna.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
För ett år sedan påstod jag att 2011 var året då jag skulle börja skriva på min bok, det har jag inte gjort och jag lär inte göra det den närmaste tre timmarna heller, men jag har funderat och planerat. Jag såg också ljuset i tunneln på två andra stora projekt. Det första, att ta körkort, rodde jag i land med 5 maj. Det andra, hjälpmammeprovet, la jag förvisso sista handen vid i onsdags, men jag har inte skickat in det för rättning än. Över lag tycker jag ändå att jag har presterat fullt godkänt. Heja mig!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Icka blev mamma för andra gången, annars var det rätt lugnt på den fronten i verkliga livet, däremot ploppar det ut barn till höger och vänster hos bloggarna jag läser.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?
Jag har inte varit utanför Götaland i år.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Lite mer tid och lite högre lön skulle sitta fint. Så kanske jag får ro att börja på den där boken trots allt.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Inget särskilt. Visst, det hände en del stora grejer. Typ Fukushima och  Utøya, men jag har redan glömt de exakta datumen.

8. Vad var din största framgång 2011?
Att jag bytte jobb och tog körkort.

9. Största misstaget?
Det känns spontant som att jag undvikit att begå några dundertabbar i år.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag testkörde vattkoppor tidigare i höstas. Det var helt klart överskattat.

11. Bästa köpet?
Bilen?

12. Vad spenderade du mest pengar på?
 Mat.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min unge. Min man. Min odlingslott. Körkortet. Att jag vann nyårsutlottningen hos Karins konstgrepp. Och en massa annat. Jag är glad oftare än man kan tro.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Eric Saades Popular. Min unge har fallit pladask för den såpass att jag har svårt att tänka mig att nästa års melodifestival kommer bjuda på något som toppar den.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Förra året var jag i chock efter mammas död. I år har jag orkat börja känna efter igen.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Skrivit.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Tjatat.

18. Hur tillbringade du julen 2011?
Hemma med min lilla familj. Kravlöst.

19. Blev du kär i år?
Jag fortsatte vara kär i min familj. 

20. Favoritprogram på TV?
True blood, Landet Brunsås och På spåret.

21. Bästa boken du läst i år?
På Chesil Beach av Ian McEwan. Den gav mig tillbaka läsglädjen efter lång tids stiltje.

22. Största musikaliska upptäckten?
Musikalisk upptäckt? Nu förstår jag inte.

23. Något du önskade dig och fick?
Körkort.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Tid och ork att skriva.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Eftersom det var en tisdag så antar jag att jag jobbade. Jag minns faktiskt inte.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En diskmaskin kanske?

27. Vad fick dig att må bra?
Se fråga 13.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sjukt ointressant fråga. Jag har aldrig särskilt attraherad av kändisar.

29. De bästa nya människorna du träffade?
Bortsett från några fellow amningshysterikor stiftade jag inte många nya bekantskaper.

30. Vad har du för nyårslöften inför 2012?
Att finnas där för min unge. Kanske börja på den där uttjatade gamla boken.

3 kommentarer:

  1. Ja, börja bokdjäveln nu! Jag lovar att jag kan korrekturläsa varje ord med förstoringsglas!

    Jag är sååå sugen! Och så är jag så djevvla avis på ditt körkort, fast ändå inte, eftersom jag tror att jag skulle döda någon i trafiken...

    Gott nytt år i efterskott!

    SvaraRadera
  2. "Jag är så sugen" skulle ha stått i första stycket. Trötthet efter tre middagsbjudningar inom loppet av 6 dagar tar ut sin rätt. Nu vankas renlevnad och nykterhet fram tills födelsedagen. Då lär vi slippa fler konstiga inlägg från mig.

    Eller inte...

    SvaraRadera
  3. Jag är övertygad om att jag kommer döda någon i trafiken varje gång jag är ute och kör. Hoppas det går över någon gång.

    SvaraRadera