måndag 26 december 2011

Sjung jordärtskockans lov

Efter att par dagars idogt ätande längtar jag efter kål och rotfrukter och annat som inte resulterar i matkoma och svängigt blodsocker, även om jag såklart kommer fortsätta hetsäta godis tills allt är slut.

Vi kör redan minimalistiskt julbord med bara några få favoriter, men nästa år får vi nog banta det ytterligare och när ungen är större kanske vi till och med kan ta bort de tråkiga barnvänliga inslagen, för det här konceptet att äta julmat i dagarna tre eller ännu mer, hur kul är det egentligen? Och vad passar då bättre än att Mirandas have tipsar om vad man kan använda den fenomenala jordärtskockan till?!

Imorgon åker hemulen och hennes far till farmodern och farfadern och stannar någon dag eller två, egentligen skulle jag också ha följt med men jag hade missuppfattat vilken dag vi snackade om och har inte lust att hetsa hem igen på onsdag kväll för att kliva upp och jobba på torsdag morgon så jag blir hemma. Hur som helst: jävar vad jag ska äta typ grekisk sallad eller strimlad fänkål och rå blomkål med citruszest, flingsalt och olivolja och kanske en skiva grillad halloumi när jag är ensam hemma. Till det isvatten, p1 och askes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar